štvrtok 22. mája 2014

RECENZIA: 1.2.3 Perfect CC Cream od Bourjois

Chce sa mi začať článok tým, čo je to vlastne CC krém? Úprimne? Nechce. Myslím si, že je to z veľkej časti marketingová bublina? Myslím. Pretože, nebudeme si klamať, BB či CC, sú to len vylepšené tónovacie krémy a každý výrobca si ich vylepšuje po svojom, pričom niekde prevažuje dekoratívna a niekde ošetrujúca zložka ako ju poznáme z produktov pleťovej kozmetiky. Mimochodom, rok 2014 pravdepodobne prinesie boom DD krémov a ja sa pýtam - dočkáme sa jedného dňa ZZ krémov? Aké budú mať vlastnosti? Narastie nám brada ako členom skupiny ZZ Top? 

Ale nepredbiehajme, sme ešte stále pri "cécéčkach", presnejšie pri 1.2.3 Perfection CC Cream-e od Bourjois. Vybrala som si ho, lebo som na jar/ leto hľadala niečo ľahšie, čo mi zjednotí tón pleti bez veľkých nánosov a čo sa bude rýchlo a ľahko používať.


Obal vo forme 30 ml béžovej tuby s čiernym uzáverom nesie na sebe všetky podstatné informácie a to v anglickom a francúzskom jazyku. Dočítame sa na ňom, že CC znamená colour correction, a že tento krém koriguje nedokonalosti pleti pomocou troch pigmentov - marhuľového (proti známkam únavy), zeleného (proti začervenaniu) a bieleho (proti tmavým škvrnám). Okrem iného sľubuje rozjasnenie a vyhladenie pleti, hydratáciu počas 24 hodín. Obsahuje ochranný faktor 15.

No a teraz už k tomu, ako som s týmto CC krémom spokojná ja. Veľmi. A tým by sme asi mohli skončiť, ale ja to samozrejme rozviniem.


V ponuke sú štyri odtiene, čo je dosť málo, ale tento raz som mala šťastie, že ten najsvetlejší (31 Ivoire/Ivory) mi aj pri mojej bledosti sadol. Nie úplne na stopercentne, viem si predstaviť aj o kúsok bledší, ale pri starostlivej aplikácii sa ten malý rozdiel stratí.

1.2.3 Perfection CC Cream je pomerne tekutý, našťastie tuba je zakončená zúženým aplikátorom, ktorý uľahčuje dávkovanie. Produktu stačí malé množstvo, chcela som napísať veľkosti hrášku, ale to nie je dosť dobre možné, lebo sa rozleje. Výstižnejšie bude, keď napíšem veľkosti eurocentu (pri aplikácii väčšieho množstva sa mi stalo, že mi pri línii vlasov trochu zoxidoval, takže pozor na to, nikto sa nechce nájsť s oranžovým obrysom tváre). Nanášam ho pomocou štetca na make-up, ktorýkoľvek z troch, ktoré z tohto typu vlastním, je na to vhodný a rovnako dobre sa aplikuje pomocou hubky. Skúšala som aj aplikáciu prstami, ale nejako to nebolo ono, nepodaril sa mi finish úplne do stratena a ešte mi to aj dlhšie trvalo. (V mojom ponímaní som nanášanie prstami brala ako menej časovo náročné, avšak opak je pravdou, pretože aj tak si musím vzápätí ísť umyť ruky, takže o časovej úspore v porovnaní so "štetcovou metódou" sa dá pochybovať.)


Na pleti je 1.2.3 Perfection CC Cream veľmi prirodzený, nijako zvlášť nezmatňuje, ale nerobí ani saténový finish, výsledok je niekde medzi. Kryje len ľahko, kto má nejaké väčšie nedokonalosti, asi nebude spokojný, no mojim potrebám vyhovuje. Na veľmi dobrej úrovni je aj hydratácia. 24 hodín síce neviem potvrdiť (keďže sa každý večer odličujem), ale počas tých cca 15 hodín, keď ho mám na tvári, necítim žiadne pnutie ani iný diskomfort, pričom pod CC krém momentálne používam len sérum (prípadne krém s UV faktorom) a po aplikácii ľahko prepúdrujem T-zónu. (Jedno ráno som dokonca zabudla použiť aj sérum, dala som si len CC krém a ani v tomto prípade som žiadne negatívne sprievodné javy nepozorovala.).



Ako ľahšiu alternatívu make-upu na leto môžem 1.2.3 Perfection CC Cream od Bourjois iba odporučiť. Na pleti nevytvorí "omietku", jej tón zjednotí tak, že bude vyzerať prirodzene, ale zároveň oveľa lepšie, jasnejšie a bude pôsobiť oddýchnutým dojmom a to vďaka už spomenutým trom druhom pigmentov. SPF 15 je príjemným bonusom, ja však pre istotu počas jasných a polojasných dní radšej používam ako podklad aj krém s vyšším ochranným faktorom.

Nedá sa nič robiť, v Bourjois opäť trafili do čierneho, toto CC-čko sa im skrátka podarilo, nenachádzam na ňom jediné negatívum (možno len ten menší výber odtieňov, štyri sú fakt málo, to že mi jeden z nich sedí, je zázrak).

Na záver mám jeden nákupný tip - do konca mája je vo FAnn parfumériách akcia -20% na všetku dekoratívnu kozmetiku, o to sa týka aj 1.2.3 Perfection CC Cream-u, ktorý po zľave stojí 9,36 EUR.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.