štvrtok 19. júna 2014

Denná starostlivosť o pleť - leto 2014

Zmeny v mojej dennej starostlivosti o pleť sa dejú približne každé tri mesiace a toto tempo mi vyhovuje. Mám čas a priestor jednotlivé produkty dobre a hlavne postupne otestovať a preveriť, aby som vylúčila prípadného pôvodcu alergie. Občas sa stane, že aj po troch mesiacoch ostane časť rutiny rovnaká a to je práve dnešný prípad.


V marci som do rannej starostlivosti zaradila upokojujúce fyziologické tonikum od La Roche-Posay a sérum All About Eyes od Clinique. Obe používam dodnes. Prekvapuje ma to hlavne pri tom sére, lebo hoci je to len deluxe sample, nevyzerá, že by sa jeho obsah blížil ku dnu.

Čo sa ale zmenilo, sú denné krémy. Stavila som na osvedčené kone od osvedčenej značky. Najprv som začala používať Moisture Surge Intense, ktorý patrí medzi moje top, mám ho doma od Vianoc a tešila som sa naň. Ale keď nastali vonku teploty nad 30 stupňov, zistila som, že je príliš hutný, hlavne, ak si naň dávam ešte krem s UV filtrom (k tomu sa dostaneme). Chcelo to niečo ľahké, niečo, čo by som mohla používať ako ľahký denný krém a v "chladnejších" dňoch by mi poslúžilo ako sérum. Preto som siahla po inovovanej verzii toho, čo sa mi v minulosti skvele osvedčilo - Dramatically Different Moisturizing Lotion +. Táto ľahká emulzia je bestsellerom značky Clinique a ja som si ju vybrala pre jej ľahkú textúru a prísľub posilnenej hydratácie a lepšej odolnosti proti vplyvom vonkajšieho prostredia. V tomto období dbám na zvýšenú ochranu proti UV; tú mi zabezpečí krém Super City Block s ochranným faktorom 40, ktorý sa do mojej rutiny vracia po zimnej prestávke (viac o ňom tu). Používam ho aj na krk a dekolt.


Ďalším navrátilcom je balzam na pery z radu Original Care od značky A-Derma. Dala som si od neho na chvíľu pauzu, lebo som potrebovala minúť iné dlhšie otvorené balzamy a teraz som sa k nemu nadšene vrátila. Bez debaty je to pre mňa tej naj balzam na pery v tube, aký som kedy skúsila. Po nanesení sa časť balzamu vsiakne do pier, takže im poskytne želanú hydratáciu a časť ostane na povrchu, takže ak si po chvíli pretriem pery o seba navzájom, zabezpečí mi to ďalší prísun hydratácie a starostlivosti. Navyše sa pery po ňom pekne lesknú.

Večerná rutina sa zmenila, odličovaci olej je už minulosťou a zo svojich zásob som vylovila čistiace mlieko pre cilivú pleť Sensifluid s obsahom výťažku z ovsa odrody Rhealba od už spomínanej značky A-Derma (objavil sa vo wishliste pred takmer rokom). Pre mnohých je odličovanie pomocou mlieka tak trochu retro, mne vyhovuje. Hlavne, ak sa jedná o niečo tak jemné ako toto mlieko. Dávkuje sa pomocou pumpičky (veľmi praktické), do dlane odmeriam tri dávky, nanesiem na tvár, rozmasírujem, aby sa uvoľnili nečistoty a potom opláchnem vodou (na obale sa síce píše, že to nie je nutné, ale mne to pripadá lepšie, ako drhnúť ho vatovým tampónom). Páči sa mi aj jeho delikátna nerušivá vôňa. Dokonca som si s ním niekoľko krát odlíčila oči a fungovalo (neštípalo!), ale jedine pri "klasickom" líčení očí. Na vodeodolné (mascara, gélové linky) treba úplne iný kaliber -  používam špeciálny odličovač Sens`Eyes od Make Up For Ever (recenzia tu).

Tvár po použití mlieka dočistím ešte pleťovou vodou Anti-dryness od Mixa. Odstráni zvyšky make-upu, pleť ovieži a navyše úžasne vonia (ako fialky), plusový bod má u mňa aj za praktický pumpičkový dávkovač. Až miniem tonikum od La Roche-Posay, budem ju používať aj ráno.

Večernú starostlivosť zakončujem aplikáciu očného krému (ešte stále je to upokojujúco-hydratačný od Avene) a hydratačného Moisture Surge Intense, ktorý, hoci je na deň hutný, na noc je akurát. Na záver znova balzam na pery a hop! som zrelá do postele.


2 komentáre:

  1. Ten city block je fajn vychytávka, docela jsem uvažovala, že si ho teď na léto taky koupím. Ne všechny makeupy a krémy mám s SPF, takže bych tuhle věc určitě využila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som sa dozvedela, ze udajne sa tento uz nevyraba (kupila som ho pred rokom) a ze ho nahradil nejaky Even Better s SPF 45...

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.