štvrtok 3. júla 2014

Z kuloárov #5: Nový foťák a tip na knihu

Dnes tak stručne - o tom, čo je nové v zákulisí blogu plus tip na zaujímavé čítanie. Mám nový foťák! Doteraz som fotky na blog robila buď naším digitálnym foťákom (ktorý má už svoje najlepšie roky za sebou a navyše sa nedávno pokazil) alebo mobilom. No a tuším od mája máme doma nového "fešáka" menom DSC-QX10 Cyber-shot, čo je vlastne fotoaparát v štýle objektívu pripojiteľný k telefónu (konkrétne k môjmu Sony Xperia M).


Čo všetko dokáže, sa dá vidieť na tomto videu.


To, že sa s ním dá fotografovať, aj keď nie je fyzicky pripojený k telefónu, a zároveň na obrazovke telefónu sledovať, čo snímam, mi otvára nové možnosti. Konečne si budem môcť odfotiť oko tak, aby sa snímka dala použiť napr. pri recenzii mascary. Jupííííí! A možno (príde aj kúzelník) sa dočkáme na blogu aj nejakých fotiek líčenia. Aaaale to je zatiaľ hudba budúcnosti. V súčasnosti som v štádiu testovania.

A teraz k tej knihe. Ono to totiž spolu súvisí. Foťák sme objednávali na Alze (ehm, toho zeleného mužíčka neznášam....) a ako darček k nákupu som mala možnosť vybrať si z piatich audiokníh a e-kníh. Medzi nami, výber titulov nič moc, z každej kategórie som si vybrala jednu. E-book Snehuliak od Nesbo-a (ešte som ju nečítala) a audioknihu Volanie kukučky od Roberta Galbraitha (alias J. K. Rowling), obe v českom preklade. A pri "Kukučke" sa chcem pristaviť.

zdroj: http://www.bookdepository.com/Cuckoos-Calling-Robert-Galbraith/9780751549256
V prvom rade, formát audioknihy bol pre mňa úplne nový. Ale "namotala" som sa veľmi rýchlo. Nahodila som si ju do telefónu a každý deň som počúvala počas prechádzok s kočíkom. Čiže čo sa týka praktickosti, sto bodov zo sto. Túto knihu nahovoril český herec Petr Oliva, ktorý má podľa mňa jeden z najcharizmatickejších hlasov. Okamžite mám asociáciu s britským krimiseriálom Profesionáli a aj čítanie tejto detektívky mu náramne sadlo (OK, občas zaškrípala výslovnosť, ale nebolo to nič zásadné).

Zápletka je vcelku neoriginálna - smrť úspešnej modelky polícia uzavrie ako samovraždu, s tým sa ale odmieta zmieriť jej brat, ktorý vyhľadá súkromného detektíva menom Cormoran Strike s požiadavkou, aby celý prípad znovu prešetril. Strike nemá práve najlepšie obdobie ani po pracovnej ani po súkromnej stránke, a tak zákazku príjme. Viac už z deja nebudem prezrádzať, len to, že sa odohráva v Londýne a zavedie nás do blýskavého sveta nočných klubov, luxusných butikov a postavičiek s nimi spojených. Kniha má veľmi dobré tempo, nie sú v nej žiadne hluché miesta a aj odbočky či návraty do minulosti jednotlivých postáv sú písané tak, aby dej nezdržiavali. Pani Rowling jednoducho vie písať príbehy. No a Cormoran je typ hlavného hrdinu, ktorého jednoducho musíte milovať. Trošku slon v porceláne, ale milý, ako detektív je systematický a ide si za svojím. Bola by škoda obmedziť ho len na tento jeden jeden príbeh. Preto ma potešila informácia, že v pláne je celá séria kníh s ním. Nasledujúci príbeh sa volá v angličtine Silkworm a vyšiel minulý mesiac. Ako som strašne nedočkavá, nečakala som na preklad (nehovoriac o audioknihe) a objednala som si ju v originále. A aby to bolo hneď a zaraz, tak pre istotu rovno do čítačky. Mám za sebou niekoľko úvodných kapitol a zatiaľ sa to rozbieha, ale prvé dojmy sú pozitívne a dúfam, že aj táto kniha sa zaradí medzi moje obľúbené.

Tak toto bola malá odbočka zo sveta "beauty", ale beriem to tak, že sme v dovolenkovej sezóne, teda v období, kedy ľudia viac fotia aj viac čítajú, tak možno niekoho inšpirujem. Nasledujúci článok už bude opäť venovaní skrášovacím záležitostiam - v pondelok nás čaká po dlhšej dobe článok venovený vlasovej kozmetike.


2 komentáre:

  1. Kukačku už mám staženou jako eknihu a jakmile dočtu všechno ostatní, tak se na ní hned chystám! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.