nedeľa 24. augusta 2014

TAG: All about Face

Tento TAG som objavila už dávnejšie a celkom dobre dopĺňa predchádzajúce dva "All about ..." o vlasoch a očiach. Akurát som mala trochu problém ho časovo zaradiť, aby nebol kópiou článku o mojej dennej starostlivosti o pleť. Momentálne však používam takú "medzirutinu", niektoré produkty som síce už na blogu predstavila, ale niektoré sú nové. Určite sa zopár z nich budem v budúcnosti venovať podrobnejšie, ale zatiaľ sa aspoň podelím sa o svoje prvé dojmy z nich. Ešte upresním, že TAG mal pôvodne 19 (!) otázok, niektoré som zlúčila, a vo finále mi ich ostalo 12. (Aj tak sa pripravte na pomerne dlhý článok, niektoré veci sa jednoducho nedajú zostručniť).


1. Aký denný krém a nočný krém používaš? Používaš pleťové sérum? (Ak áno, s akou frekvenciou?)
Na deň aj noc momentálne používam emulziu Dramatically Different Moisturizing Lotion + od Clinique. Na leto mi maximálne vyhovuje - je ľahká, nemastná a pleti poskytne potrebnú hydratáciu. Keby obsahovala UV filter, bola by úplne dokonalá. (Lenže to by pravdopodobne mala úplne iné zloženie a vlastnosti... takže ju necháme tak, ako je). Pleťové sérum momentálne nepoužívam, mojím favoritom ostáva sérum Vinosource od Caudalie (recenzia tu), ale najbližšie by som rada vyskúšala inovované hydratačné sérum od Avene

2. Obľúbená pleťová maska? Ako často používaš pleťovú masku?
Nejakú úplne naj, ktorá by čnela nad všetkými, som zatiaľ nenašla, ak nerátam Vinoperfect Enzymatic Peel Mask od Caudalie, z ktorej som mala kedysi dávno (ešte pred blogom) vzorku, ktorá ma veľmi nadchla a určite si ju kúpim v plnom balení. Zatiaľ stále používam upokojujúcu a hydratačnú masku od Avene (viac o nej tu) a to s frekvenciou raz do týždňa.

3. Aký je tvoj obľúbený odličovač? Používaš ho s nejakou pomôckou (kefa, toaletná rukavica, hubka)?
S touto otázkou som mala trochu problém, lebo vo francúzsky a anglicky hovoriacich krajinách rozlišujú démaquillant/make-up remover a nettoyant/cleanser. Teda odličovač pleti a čistič pleti. Ja som mala za to, že je to synonymum. Používam stále jeden typ produktu (olej, mlieko, gél), či som nalíčená alebo nie. Keďže tento mesiac sme dosť rozcestovaní, uprednostňujem produkty v malých baleniach - Extra-Mild Liquid Facial Soap od Clinique, ktoré oproti verzii Mild, ktorú som už mala možnosť skúsiť opakovane v minulosti, je jemnejšie a krémovejšie a odličovacie mlieko Vitalité od Sothys, ktoré je tak husté, že pripomína skôr balzam, má krásnu citrusovú vôňu a pleť je po ňom nielen čistá, ale aj osviežená. V oboch prípadoch tvár na záver opláchnem vodou a dočistím pleťovým tonikom - doma používam to od značky Mixa, na cesty beriem mini balenie pleťovej vody od Clinique, síce obsahuje alkohol, ale pri takomto občasnom použití to moja pleť prežije.


Aj druhá časť otázky je zaujímavá a dal by sa o nej napísať samostatný článok. Čistiace sonické kefky na pleť typu Clarisonic sú momentálne dosť in, ale mňa nejako tento trend čistenia pleti neláka. Ja som v tomto tak trochu posero, osobne v tom vidím veľký zásah do pleti a mám obavy, čo to s ňou urobí v dlhodobom horizonte. Plus je to dosť veľká investícia a ak by mi tento spôsob čistenia nesadol, čo s ňou? (Asi by som ju mohla predat, ale bola by to pre mňa zbytočná oštara). Takže toto ide úplne mimo mňa (i keď úprimne, keď prišla so svojou sonickou kefkou značka Clinique, asi na pár sekúnd som zauvažovala, pretože to je značka, ku ktorej mám absolútnu dôveru.... ale nakoniec som to už zo spomenutých dôvodov zamietla). Čo som ale chcela vyskúšať a aj to aktívne používam, je hubka Konjac (alebo ako ja hovorím "Kojak") s obsahom francúzkeho ružového ílu na unavenú, citlivú a dehydrovanú pleť. Nie síce pri dennom čistení, hoci by sa to dalo, ale na odstránenie zvyškov pleťovej masky. Je to veľmi šikovné riešenie, hubku nechám nasiaknuť pod tečúcou vodou (v suchom stave totiž pripomína skôr pemzu), a potom ňou prejdem po tvári. Nakoniec ju opäť namočím, vyžmýkam, zavesím za nitku a nechám na voľnom vzduchu uschnúť. Mala by vydržať cca tri mesiace.

4. Aký je tvoj obľúbený peeling? Ako často ho používaš?
Peeling alebo exfoliačná starostlivosť je pre mňa tiež pomerne nová vec. Nevyskúšala som ich až toľko, aby som mohla robiť nejakné závery. Donedávna som používala Vitamin C Dermabrasion od The Body Shop (recenzia tu) a to raz do týždňa. Teraz som prešla na Top Secrets Natural Action Exfoliator od Yves Saint Laurenta už po prvom použití konštatujem, že sa jedná o bombu intergalaktických rozmerov, ktorá si zaslúži samostatnú recenziu (...už čoskoro).


5. Absolvovala si niekedy čistenie pleti v salóne? Bolo to jednorázové alebo chodíš pravidelne?
Absolvovala, neraz. Nemôžem bohužiaľ napísať, že chodím pravidelne, ale pár krát do roka určite. Je to pre mňa aj moju pleť úžasný relax. 

6. Mala si problémy s pleťou (akné, vyrážky, sčervenanie alebo iné)? Ako si sa z toho dostala?
Mala. Nie ako väčšina v puberte, ale neskôr. Kým ostatní bojovali s akné, ja som mala pleť ako porcelánová bábika, ale ono si ma to počkalo po dvadsiatke a o to silnejšie. Pomohla mi hormonálna antikoncepcia (presne ten preparát, okolo ktorého bolo pred časom také haló... viem, not cool), maste na predpis od dermatologičky a kozmetika na problematickú pleť z lekárne.

7. Uprednostňuješ make-up alebo BB-krém? Tvoj obľúbenec z tejto kategórie?
CC krém (hahaha)... ale vážne, takto všeobecne sa to nedá povedať, mám obľúbené produkty z každej kategórie. V tomto období striedam dva typy skrášľovacej rutiny. Prvým je foundation routine 100% Bourjois. Lenže sú dni, kedy ten SPF 15, ktorý má CC krém, jednoducho nestačí. A sú to presne tie dni, kedy nemám chuť vrstviť si na tvári x produktov, ale predsa len potrebujem nejako vyzerať. Vtedy sa prikláňam k riešeniu, ktoré je takým mojim vlastným DYI. Základom je Clinique Super City Block SPF 40; chráni pleť nielen proti UV, ale aj proti škodlivinám z ovzdušia. Všetko fajn, len keby bol viac pigmentovaný. Má nejaké bledé tónovanie, ale na pleti sa to stratí, akurát tam ostane taká žiarivá vrstva.  Preto do neho pridávam kvapku (= jednu dávku z pumpičky) make-upu Lancôme Teint Idole Ultra 24h (podrobne som ho recenzovala tu). Zmiešam ich na chrbte ruky a potom aplikujem na tvár. Krém sa postará o ochranný faktor a rozžiarený finish, make-up zase o to, že pleť je pekne zjednotená a že jej tento aspekt vydrží po celý deň (verte mi, večer je čo odličovať).


Teraz v auguste som začala testovať svoju (zatiaľ) poslednú akvizíciu - make-up Chanel Perfection Lumiere Velvet a rovnako ako pri peelingu od YSL môžem na základe prvého dojmu povedať, že tešte sa na recenziu, bude výživná.


8. Používaš korektor? Tvoj obľúbený?
Môj najobľúbenejší korektor všetkých čias je Airbrush Concealer od Clinique, ale Lasting Perfection od Collection je jeho veľmi dobrou (a lacnou) alternatívou. Samozrejme, chystám sa časom aj na dnes už kultový Radiant Creamy Concealer od Nars.

9. Obľúbený sypký alebo kompaktný púder.
Razor Sharp od Urban Decay (ktorý sa už bohužaľ nevyrába). A plánujem zainvestovať do legendárneho Poudre Universelle od Chanel v sypkej verzii.

10. Obľúbený bronzer?
Žiadny! (Vysvetlenie tu.)

11. Obľúbená lícenka?
Z kategórie "oldies but goldies" som oprášila Dream Touch Blush od Maybelline v odtieni 07 Plum, ktorú v tomto období používam určite najčastejšie. Veľmi dobre sa s ňou pracuje, na tvári vydrží celý deň a hodí sa k tónu mojej pleti.

 
12. Obľúbený rozjasňovač?
Aktuálne MAC Iridescent Powder v odtieni Ice, výborne dopĺňa vyššie spomenutú lícenku, ale niekedy ho nosím aj bez nej a vystačí si.


1 komentár:

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.