štvrtok 16. októbra 2014

RECENZIA: Clinique Take the Day Off Cleansing Balm

Už sme tu trestuhodne dávno nemali nič od Clinique. Dnes si dáme balzam. Nie taký hocijaký, ale rovno odličovací. Z kategórie odličovadiel som už vyskúšala rôzne "skupenstvá" - gély, mlieka, oleje, dokonca micelárnu vodu a bolo len otázkou času, kedy medzi ne pribudne aj balzam. Tento konkrétny som kúpila pred rokom na Dňoch Marianne.


Obal balzamu tvorí fialová nízka plastová dóza so strieborným vrchnákom. Strohé a decentné, nemám výhrady. Akurát, že sa to teda dosť blbo fotí, ale to je naozaj malý a bezvýznamný detail. Po odskrutkovaní vrchnáka sa hneď dostaneme k balzamu - nie je chránený žiadnym ďalším viečkom.


Na prvý pohľad pôsobí balzam tuhým kompaktným dojmom, až som sa ho bála načať. Úplne zbytočne, pri dotyku sa mi pod prstami úplne roztápal. Textúra mi pripomína mäkký, práve tuhnúci vosk, dokonca aj podobne vonia - ako klasické biele sviečky. Nanáša sa prstami na suchú tvár, na pleti sa mení na ľahký olej, ktorý jemne kĺže po tvári a pri kontakte s vodou sa z neho stáva "mlieko", ktoré je treba z tváre zmyť. Trochu mi trvalo, kým som sa postupným používaním dopracovala k tomu, aké množstvo je ideálne na odlíčenie celej tváre vrátane očí, ale aj v tomto prípade platí, že menej je viac.  


Čo sa týka odličovacích schopností, sú na naozaj vysokej úrovni. Make-up z tváre, gélové očné linky (dokonca aj modrá Super Shock od Avonu) ale aj mascary (vrátane vodeodolnej) zliezajú bez problémov. Pro forma si po odlíčenej tvári ešte zvyknem prejsť aj vatovým tampónom navlhčeným čistiacou pleťovou vodou (Mixa Anti-dryness Cleansing Lotion) - je čistý, čo znamená, že balzam si svoju úlohu splnil dokonale. Po použití nemám na tvári pocit napätia ani stiahnutia, a to ani po dlhšom čase (testovala som to tak, že som sa odlíčila okolo ôsmej a nakrémovala až tesne pred spaním cca okolo polnoci).

Dôležité pre mňa je ak to, že mi tento balzam nedráždi oči ani ich okolie, neštípe a po odlíčení nemám pred nimi takú tú "hmlu", ako zvyknú nechávať niektoré odličovače.


Take the Day Off Cleansing Balm je vhodný pre všetky typy pleti, je bez pridanej parfumácie a oftalmologicky testovaný. Hoci niekto môže namietať, že balenie v dóze a následné naberanie produktu rukami nie je dvakrát hygienické, ja na to až taká útlocitná nie som - balzam okrem mňa nikto iný nepouživa a idem do neho vždy s čistými rukami. Podľa mňa je toto balenie hlavne praktické. Napríklad ak by som cestovala, určite by mi vyhovovalo, že nemusím so sebou ťahať zvlášť odličovač určený na pleť a ešte jeden na oči. A tým, že je tuhý, nemusela by som sa báť, že sa mi v kufri alebo v kozmetickej taštičke vyleje (a verte mi, že aj tie najzaštupľovanejšie odličovače v tekutom skupenstve môžu pripraviť nejedno nemilé prekvapenie). V neprospech tohto balzamu môže hrať jedine jeho vyššia cena, ale pri množstve, aké je treba na jedno odlíčenie, zase veľmi dlho vydrží (a navyše k nemu nepotrebujete odličovacie tampóny, takže ďalšia úspora), čiže z dlhodobého hľadiska sa určite oplatí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.