štvrtok 7. mája 2015

Moje paletky #2: Sephora by Z-Palette

V závere článku o paletách očných tieňov som dala malý teasing, že čoskoro napíšem o Z-palette. A to čoskoro nastalo práve dnes. Čo je Z-palette? Prázdna paletka s priehľadným viečkom a magnetickým dnom a magnetickým zatváraním určená na uskladnenie sólových očných tieňov. Existuje vo viacerých veľkostich – od small, kam sa zmestí deväť tieňov veľkosti „MAC“ a po extra large s miestom na 35 tieňov. Z-palette je dostupná v rôznych farebných prevedeniach, či jednofarebne alebo so vzormi (napr. zebra alebo leopard).


Moja paletka bola vyrobená pre reťazec parfumérií Sephora v jeho korporátnych farbách a pochádza z USA (nemám vedomosť, že by sa predávala napr. v českej Sephore, ale možno ma české čitateľky v komentároch vyvedú z omylu). Okrem paletky obsahovala aj kovovú tyčinku s ostrým hrotom na vylúpnutie očného tieňa z plastového obalu a sadu (5 ks z každej) okrúhlych a obdĺžnikových nálepiek s kovovým povrchom na jednej a lepiacou plochou na druhej strane (to v prípade, že by ste do Z-palette chceli umiestniť očný tieň v nekovovom pane) a návod v angličtine a francúzštine. Návod je veľmi podrobný a oboznamuje nás s dvoma metódami depotovania (to je zaužívaný výraz pre aktivitu vyberania obsahu individuálneho očného tieňa z jeho pôvodného obalu). Prvá, pomocou už spomenutej kovovej tyčinky, sa používa pri tieňoch, ktoré nie sú do vonkajšieho obalu vlepené, ale len natesno vložené. Druhý spôsob pomocou žehličky na vlasy je určený pre prípady, kedy bolo na zafixovanie tieňa v obale použité lepidlo (nebudem sa o tom podrobne rozpisovať, na YouTube je na túto tému x videí).


Keďže žehličku na vlasy z pochopiteľných dôvodov nevlastním, použila som prvú metódu. Pokusným králikom bol sivý tieň od Make-Up Studio. Keď som ho skúsila depotovať „nanečisto“ pred fotením, zistila som, že vonkajší obal má na spodnej strane malý otvor  (avšak prelepený nálepkou). O to ľahšie bolo dostať pan von, keďže nebol prilepený, stačilo ho len cez spomenutý otvor pomocou kovovej tyčinky jednoducho vytlačiť. A následne samozrejme uložiť do Z-palette.


Tento očný tieň (označený referenčným číslom 32) je z tých, ktoré používam menej často a keď už, tak ako očnú linku, prípadne na zvýraznenie vonkajšieho kútika. Je matný a dosť práši, ale má excelentnú pigmentáciu a sýtosť farby, ktorá z tmavosivej pod niektorými svetlami prechádza až do námorníckej modrej. 

Druhý tieň, ktorý našiel svoj nový domov v Z-palette, je olivovozelený tieň so zlatým shimmerom s názvom C01 So Precious z limitovanej edície SpectaculArt Pure Chrome od Catrice. Aj pri ňom musím vyzdvihnúť výbornú pigmentáciu a jemnú maslovú textúru. Bohužiaľ odtieň mi až tak nesedí (silné umelé svetlo pri nákupe mierne sfalšovalo jeho farbu) a musím ho kombinovať so studenými farbami, aby som ho unosila. Zároveň mi trochu zamotal hlavu pri ukladaní do paletky, lebo som zistila, že nemá kovový pan, ale je umiestnený priamo v plastovom obale. Musela som mu teda urvať viečko, mierne zarovnať jeho povrch (lebo bol vypuklý a paletka by sa nedala zatvoriť) a na spodnú časť nalepiť jednu z kovových nálepiek. Škoda len, že má taký široký plastový okraj a v Z-palette tým pádom zaberá zbytočne priestor. 

Ďalšie tri tiene pochádzajú z paletiek, ktoré som už z väčšej časti dopoužívala a ostali mi takýto osamotenci, ktorých mi bolo ľúto nechať v pôvodných paletkách. (A hlavne z priestorových dôvodov sa mi nechcelo skladovať poloprázdne paletky.) Mimochodom, túto trojicu som depotovala ešte pred zakúpením Z-palette a stačil mi k tomu obyčajný ostrý kuchynský nožík s úzkou špičkou. Okrúhle tiene pochádzajú z paletky Color Design od Lancôme. Oba sú matné; stredne hnedý s názvom Lézard obsahuje kde-tu pár trblietok (čo mi neprekáža)  a má trochu viac červených tónov, než by mi bolo milé, preto ho používam len v kombinácii so studenými farbami alebo s čiernou. Telový so žltým podtónom a názvom Positive je ideálny na prechody a rozotieranie tmavších tieňov dostratena, používam ho aj pod obočie alebo aj samostatne na zjednotenie farby viečka. 

Očný tieň obdĺžnikového tvaru má pôvod v paletke značky Clinique a jedná sa o bielu so shimmerom (na názov si už nespomeniem, ale marí sa mi, že to bolo niečo s cukrom... žeby Sugar sugar?). Vhodný na prejasnenie vnútorného kútika alebo na celé viečko v kombinácii s gélovou očnou linkou. A nie je márny ani ako rozjasňovač pod obočie. 

Z-palette ostali ešte nejaký priestor, rada by som si kúpila nejaké refilly od MAC Cosmetics, ktoré si v tejto paletke určite nájdu svoje miesto a pokukujem aj od jednom individuálnom tieni od Lancôme. Nedávno som zaznamenala, že značka Z-palette začala byť dostupná na beautybay, čomu sa teším, lebo odtiaľ objednávam pravidelne a v prípade potreby si ďalšiu nebudem  musieť krkolomne objednávať „cez tri vrchy“ až z USA, ako to bolo v prípade tohto exemplára.


2 komentáre:

  1. ten metalický zlatý je naozaj krásny :) a inak takáto paletka je naozaj super nápad :)
    ľúbezná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Suhlasim, taketo genialne napady byvaju vacsinou tie najjednoduchsie... len na to prist :)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.