pondelok 4. mája 2015

RECENZIA: Mascara Volume 1 Seconde Waterproof od Bourjois

Make-up, CC krém, očný tieň, ceruzky na oči, lícenku, korektor, púder, pleťovú vodu, deodoranty, sprchové gély, ... to všetko som od značky Bourjois už vyskúšala. Bolo toho dosť, ale jedna pomerne zásadná vec chýbala – mascara. To sa však zmenilo, keď som si počas Hriešne dobrých nákupov zaobstarala mascaru Volume 1 Seconde vo verzii waterproof. Pôvodne som mala v úmysle začať ju používať až niekedy od polovice mája, ale moja prechádzajúca mascara od YSL odovzdala dušu rýchlejšie, ako som predpokladala. No a keďže nekupujem milión kozmetiky do zásoby, otvorila som tú, ktorú som práve mala doma.


Vonkajší vzhľad tejto mascary môjmu oku zvlášť nelahodí – lacno vyzerajúci plast striebornej farby so zrkadlovým efektom a ešte ten macatý tvar... ale nie je to ani nejaká tragédia, nezabúdajme, že sme v drogérkovom segmente (hoci v našich krajoch sa táto značka viac predáva v parfumériách). Tyrkysová obruč pod vrchnákom a písmo tejto farby je rozlišovacie znamenie, že máme do činenia s vodeodolnou mascarou (jej klasická "sestra" má obruč a písmo oranžovej farby).

Kefka je tvorená krátkymi plastovými hrotmi, medzi ktoré výrobca umiestnil mini guľočky. Ich účel mi je doteraz nejasný, nezdá sa mi, že by prispievali k lepšiemu výkonu mascary. Kefka mi tvarom pripomína okrúhlu kadernícku kefu - je vo všetkých miestach rovnako hrubá a pomerne veľká. Čo ma privádza ku kľúčovému argumentu, prečo som mi táto mascara nesedí – nie sme anatomicky kompatibilné. Kefka je na moje hlboko posadené oči príliš mohutná a ak ju nepoužívam s najväčšou opatrnosťou, začiernim si horné viečko, miesta pod obočím alebo vnútorný kútik. A nezáleží, či som si riasy predtým natočila alebo nie. Tým, že nie je na konci zúžená, sa vlastne ani nepokúšam nalíčiť ňou riasy pri vnútornom kútiku oka. A že by som si ňou nalíčila spodné riasy, o tom ani nesnívam. (Na tie používam stále moju osvedčenú Bottom Lash Mascara od Clinique, ktorou si zvyknem domaľovať aj horné riasy, na ktoré „veľká“ mascara nedosiahne.)



O čom ale polemizovať určite nebudem je vodeodolnosť (testovaná a overená v parnej saune a bazéne) – ale to beriem ako samozrejmosť, keby nebola vodeodolná mascara vodeodolnou, bol by to vážny defekt. Rovnako spokojnosť hlásim s udržaním natočených rias po celý deň a s faktom, že neopadáva ani sa nedrobí a ani sa neotláča pod obočie. Na očiach zasychá takmer okamžite a na moju veľkú radosť je množstvo farbiacej hmoty na kefke primerané a nebolo ju treba otrieť dokonca ani pred prvým použitím. 

Už menej sa mi páči to, že trochu hrudkuje. Výsledný objem na riasach považujem za taký priemer; od mascary, ktorá má „volume“ v názve som čakala viac. Ale možno je to tým, že ju musím tak opatrne používať. Lenže momentálne potrebujem okrem waterproof aj foolproof mascaru – ráno skoro vstávam, na vychystanie sa do práce mám cca 45 minút a nemôžem si dovoliť švrtinu času stráviť meditovaním nad mascarou. V podstate mám dve možnosti - líčiť sa opatrne ale dlho alebo nalíčiť sa rýchlo a potom zvyšok času stráviť odstraňovaním čiernej farby z okolia oka. 

Preto je moje celkové hodnotenie rozpačité. Na leto bude asi Volume 1 Seconde Waterproof fajn, na dni; kedy mám čas vyhrať sa s make-upom, asi tiež (a že takých dní veľa nie je...), ale na každodenné používanie je to pre mňa príliš veľa námahy s nie úplne presvedčivým výsledkom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.