štvrtok 9. júla 2015

Klorane vás zbalí nielen na víkend

Testovacie, cestovné či jednoducho mini balenia ma vždy dostanú. Sú také roztomilé, že pri nich často zabudnem na fakt, že ich cena nie je až tak výhodná ako pri bežnom či dokonca XXL balení. Ale napríklad pri vlasovej kozmetike mi to vôbec neprekáža, lebo aj menšie balenie mi vydrží pomerne dlhý čas bez rizika, že by sa mi omrzelo.


To sa týka aj balíčkov Klorane s podtitulom „zbalené na víkend“, ktoré som zaznamenala na facebookovom profile značky. Existujú v týchto verziách: 
  • s mangovým maslom na suché vlasy, 
  • s chinínom a vitamínmi B na padajúce vlasy, 
  • s voskom z magnólie pre lesk vlasov 
(u týchto troch nájdeme kombináciu šampón a balzam na vlasy) a 
  • s ovseným mliekom pre časté mytie vlasov (kombinácia šampón + suchý šampón buď klasický alebo na gaštanové až hnedé vlasy). 
Klorane mám len dobré skúsenosti, kedykoľvek som mala nejaký vlasový problém, ich šampóny ho vyriešili. Či to bola podráždená pokožka hlavy a/ alebo lupiny alebo padajúce vlasy, na všetky tieto a aj iné neduhy má táto značka vo svojom portfóliu odpoveď. (Ak by som mala suché vlasy, určite by som siahla po už spomenutom mangovom rade, na ktorý čítam len nadšené recenzie. Až ma mrzí, že problém mojich vlasov je presne opačný).

Ale sú aj také obdobia, kedy sa mi žiada šampón typu „obyčajný – pre celú rodinu“, bez nejakých extra prívlastkov, od ktorého chcem len také to povinné minimum - aby mi nezaťažoval vlasy a aby bol dostatočne jemný na ich (takmer) denné umývanie. Do tejto kategórie spadá aj tento šampón s ovseným mliekom, ktorý u mňa doma nie je žiadna novinka, používala som ho už v minulosti. Opätovné stretnutie po rokoch bolo príjemné, stále na ňom oceňujem jeho jemnosť nielen pri samotnom umývaní vlasov, ale aj pri jeho pôsobení na pokožku vlasov, ktorá ma po použití nesvrbí. No a vôňa, tá už to len celé podčiarkuje, nežná, púdrová, presne taká, akú mam rada. Jediná vlastnosť, ktorá ma mierne zaskočila, je hustota šampónu - je riedky a pomerne tekutý, tým sa líši od ostatných, ktoré mávam v kúpeľni. Kto bazíruje na zložení, asi ho odradí prítomnosť SLS, mne neprekáža.


Druhá položka v balíčku bola aspoň pre mňa o poznanie kurióznejšia. Suchý šampón? V mojom dávnejšom článku som ho bez váhania zaradila medzi produkty, ktoré nepoužívam, ale už keď mi takto skrížil cestu, aspoň nezomriem v nevedomosti. Aby som vás uviedla do situácie – vlasy si umývam každý druhý deň, pričom ten druhý deň podvečer/večer už nie sú úplne v top kondícii (povedané decentne). Preto som suchý šampón použila takpovediac preventívne už na druhý deň ráno. Použitie sa aspoň podľa návodu zdalo veľmi jednoduché – nastriekať z vzdialenosti 30 cm ku korienkom vlasov a po 2 minútach vlasy prečesať a odstrániť z nich prípadné rezíduá. Išla som do toho s mnohými predsudkami a obavami – že vlasy budú zaťažené, zlepené, že budú vyzerať zanedbané a zaprášené. Nič z toho! Jediné, čo som mohla konštatovať, že suchý šampón mi zároveň poslúžil ako texturizér a stylingový prípravok, lebo moje krátke vlasy, ktoré ráno stoja na všetky strany sa dali veľmi ľahko upraviť do účesu. Celý „deň dva“ moje vlasy zvládli bez ujmy a večer nebola po mastných korienkoch ani stopa. Na ďalší deň ráno („deň tri“) som bola náramne zvedavá, ako budú vlasy vyzerať. Zhodnotila som, že počas noci sa nič nezmenilo. Opäť som si teda vlasy nastajlovala pomocou suchého šampóna a vyrazila v ústrety novému dňu. Počas „dňa tri“ sa nič zvláštneho nestalo, akurát som si v jeho priebehu asi tristo krát siahla na vlasy a aj som sa častejšie pozerala do zrkadla, aby som skontrolovala stav. Stále dobrý. Na štvrtý deň ráno už boli vlasy také, že sa mi žiadalo ich umyť. Nemôžem ich popísať ako vyslovene mastné, ale skrátka neboli čisté a pocitovo už som si netrúfla ísť s takými medzi ľudí. Tento pokus som opakovala niekoľko krát a vždy som sa dostala po štvrtý deň. Ale oceňujem predĺženie intervalu umývania vlasov o jeden deň (to sa mi naposledy stalo v tehotenstve, kedy som bola celkovo sušienka a tým pádom sa mi aj menej mastili vlasy). Hoci pravidelná používateľka suchého šampóna zo mňa pravdepodobne nebude (pri mojej dĺžke vlasov ma ich časté umývanie nijako extra neobmedzuje), určite si ho ponechám v kúpeľni ako pohotovostné či núdzové riešenie, pretože viem, že sa naň budem môcť spoľahnúť.   

Ktokoľvek vymyslel skladbu tohto víkendového (či dovolenkového) balíčka, vymyslel to geniálne. Podľa toho, do akej destinácie sa chystáte a na ako dlho, môžete si pribaliť buď "mokrý" šampón alebo suchý (nechodím na hudobné festivaly, ale keby som chodila, tak to je asi tretia vec - hneď po vstupenke a kréme s vysokým SPF - ktorú si zbalím), prípadne oba, keďže ten suchý výborne poslúži aj na úpravu vlasov.

PS: Modré vrecúško na druhej fotke nie je súčasťou balíčka, ale zhodou okolností tiež pochádza z podobného setu od tejto značky, ktorý som si kúpila za dávnych čias vo Francúzsku. 

   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.