pondelok 18. januára 2016

REN Grab & Go - prvá časť (telová a vlasová kozmetika)

Už sa mi pomaly začali doma zbierať veci zo zimného wishlistu a ako prvý dorazil balíček miniatúr pleťovej, telovej a vlasovej kozmetiky od značky REN s názvom Grab & Go. Táto značka si dala prívlastok "clean skincare" a hoci nemá žiaden certifikát (okrem netestovania na zvieratách), hrá na citlivú strunu tým zákazníkom, ktorí sa vyhýbajú určitým látkam v zložení. Na každom obale zdôrazňuje, ktoré ingrediencie jej produkty NEobsahujú. Mne osobne sa tento prístup zdá taký "ani ryba ani rak", ale je pravda, že ja zloženie až tak úplne nehrotím a podstatnejšie pre mňa je, či daný produkt pôsobí tak, ako má.


Tento set je zamýšľaný na cestovanie a obal tým pádom zodpovedá požiadavkám aerolínií na prenos kozmetiky v príručnej batožine. Škoda len, že zips sa pri prvom dotyku doslova rozpadol a časť mi ostala v ruke. Ešte sa pokúsim ho opraviť, lebo puzdro je naozaj pevné a šikovné a určite by som ho vedela využiť.


V dnešnom článku sa zameriam na produkty telovej a vlasovej kozmetiky. Umiestnené boli v akomsi stojančeku (ktorý som ponechala na fotenie, ale jeho iné praktické využitie mi nie je známe). V duchu toho, na čo sú určené, som si ich zbalila na silvestrovský pobyt a v používaní som pokračovala aj po návrate. Plastové fľaštičky s vrchnákom, ktorý sa dá buď odkrútiť alebo vyklopiť, sú pevné a až na jednu výnimku funkčné a objem 50 ml sa mi zdá na cestovanie adekvátny. Jednoduchý dizajn mi imponuje a oceňujem farebné odlíšenie na etiketách jednotlivých produktov.


Začnem dvojicou, na ktorú som sa už kvôli názvu Neroli and Grapefruit a použitým ingredienciám tešila najviac. Sprchový gél obsahuje olej neroli destilovaný z kvetov tuniského horkého pomarančovníka a grepový olej lisovaný za studena. Na jeho vôni sa to však vôbec neprejavuje. Je veľmi slabá, neroli tam necítim vôbec a grep len minimálne, celé to dokopy dáva takú generickú saponátovú vôňu, ktorá mi neprekáža, ale ani ma nemá čím zaujať (a pritom kvety pomaranča majú taký potenciál!). Tento sprcháč je hustejšej konzistencie pripomínajúcej želé, nepení takmer vôbec (čo je pravdepodobne dôsledok jeho „clean“ zloženia), a aj keď použijem hubku, pena sa vytvorí minimálne. Asi je to vec zvyku, čiže to nepovažujem za negatívum.

Telový krém z tohto radu by sa vďaka svojej hustote mal nazývať skôr telovým maslom. Flakón vôbec nie je uspôsobený na dávkovanie, plast je pomerne tuhý a nedá sa dobre stlačiť a asi 2x mi dokonca vystrelil z ruky. Trochu pomohlo, keď som odkrútila vrchnák a nádobku som striasala ako sa striasa ortuťový teplomer. Momentálne mi ostala dávka tak na jedno natretie a tú už von nedám inak, len že obal rozrežem. Čiže používateľské pohodlie level nula. Čo sa ostatných vlastností týka, napriek hustote sa rozotiera dobre, trochu mu trvá, kým prenikne do pokožky, ale nejedná sa o nič dramatické. Vôňa je totožná so sprchovacím gélom a je trochu silnejšia, na tele sa však takmer vôbec neudrží. Hydratačne by som ho zaradila medzi lepší priemer, pokožka ostala hladká, vláčna a jemná až do ďalšieho sprchovania.


Šampón Oat and Bay obsahuje výťažky z ovsa a esenciálne oleje – vavrínový a citrónový. ten prvý by mal stimulovať vlasovú pokožku a tomu druhému sú pripisované čistiace vlastnosti. Vonia po bylinkách a vzhľadom sa veľmi podobá sprchovaciemu gélu, na rozdiel od neho celkom dobre pení a to aj napriek neprítomnosti sulfátov. Moja pokožka hlavy naň reagovala dobre, neobjavilo sa žiadne svrbenie. Bohužiaľ frekvenciu umývania vlasov mi nepredĺžil a ostala aj naďalej na každom druhom dni.

K šampónu patrí pro-vitamínový kondicionér, na ktorý som sa pozerala s asi najväčšou nedôverou, produkty tohto typu nepoužívam, lebo ma zdržujú a myslím, že pre môj typ vlasov zvyknú byť skôr záťažou. Nejako som sa nedočítala, čo by mal tento konkrétny kondicionér robiť okrem toho, že vyživovať (čo si myslím, že je podstata kondicionéru). Ide o stredne hustý biely krém, ktorý vonia neutrálne. Celkom sa mi páči, aký efekt necháva na vlasoch. Skúšala som šampón použiť samostatne a potom aj kondicionérom a tá druhá možnosť je pre moje vlasy oveľa lepšia. Vlasy totiž pevnejšie „sedia“ v účese, nepoletujú a aj ranný výbuch na hlave sa dá oveľa lepšie skrotiť.

Celkovo ma ale táto časť setu nechala pomerne chladnou, sú fajn a na cestovanie naozaj praktické, ale nie je medzi nimi ani jeden, ktorý by nejako vyčnieval. Uvidíme, či ma produkty z pleťového radu zaujmú viac.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.