štvrtok 3. marca 2016

Koho sledujem na YouTube #3 - Parlez-vous français?

Dnešným článkom pokračujem v sérii o zaujímavých a inšpiratívnych ľuďoch na YouTube. Nie je žiadnym tajomstvom, že Francúzsko a jeho jazyk sú môjmu srdcu blízke a aspoň v platonickom kontakte sa udržiavam sledovaním nasledujúcich Youtuberiek (a jedného YouTubera).


Ako vôbec prvý som začala sledovať kanál patriaci k blogu Mon bloge de fille. Už som o ňom písala v TAGu o obľúbených blogoch. Objavila som ho v časoch, keď YouTube bol pomerne nová vec a dlho to bol jediný kanál, ktorý som sledovala. Jeho autorka Helene začiatku publikovala veľa tutoriálov, ale postupne od toho upustila a momentálne sa viac venuje videorecenziám a rôznym porovnávačkám produktov a nájdeme u nej aj typické videá typu obľúbenci a novinky, spotrebované produkty či pleťovú rutinu. Na veľa ľudí pôsobí povýšenecky a vo svojich vyjadreniach nebýva diplomatická, ale ja som si už zvykla. Helene je v prvom rade blogerka a YouTube kanál je pre ňu len doplnkom, preto publikuje zvyčajne iba jedno video týždenne (spravidla v nedeľu).

Vďaka Helene som objavila aj ďalšiu dvojicu. Najprv dáma, lebo má prednosť. Coline je autorkou blogu Et pourquoi pas Coline, ktorý je zameraný hlavne na módu a oblečenie, ale občas si odbehne do kozmetiky a "lajfstajlu". Priznám sa, že jej módne posty nečítam, lebo väčšinou je to taká vata bez akejkoľvek súvislosti so zobrazeným oblečením, ale fotky si pozriem rada. A aj videá, pretože Coline je vtipná, energická a vie ma cez monitor "nakaziť" svojou dobrou náladou. Okrem tradičných kozmetických videí nájdeme na jej kanále lookbooky, nákupné videá či sériu Go Green, v ktorej sa snaží propagovať spôsob života s čo najmenším dopadom na životné prostredie.

Jediným pánom v dnešnom výbere je Raphael so svojím kanálom Styledotboy. Raphael je absolventom školy módy a štylizmu (štylistiky?) a momentálne pracuje v prestížnom ženskom časopise. Móda a oblečenie teda tvorí kľúčovú časť jeho vide (a blogu), ale nájde sa tam aj kozmetika či vlogy. Nepublikuje pravidelne, máva aj niekoľkomesačné pauzy (nedávno ohlásil už x-tý comeback) a o to viac sa teším z každého nového video od neho.

A práve v jednom z dávnejším videí spomenul kanál Clelia2612. Jeho autorkou Aurelie žije v Marseille a má rozkošný južanský prízvuk. Ale to nie je dôvod, prečo som ju začala sledovať. Hoci skladba jej videí je pomerne tuctová (novinky, obľúbenci, lookbooky, rutiny a sem-tam niečo z kuchyne), produkty, ktoré prezentuje sú často veľmi exkluzívnych značiek (o väčšine z nich som naozaj iba počula a niekedy ani to nie), zriedka na ne narazím na iných kanáloch a preto je pre mňa jej "vysielanie" také atraktívne. Má neuveriteľnú zbierku parfumov a videá o nich ma bavia asi najviac, ešte som sa nestretla s tým, aby niekto vedel tak krásne a pútavo popisovať vône.

Na juhu Francúzska ešte ostaneme s Justine a jej kanálom Beauty by Justine. U nej určite stojí za zmienku jej civilné povolanie - je totiž hrnčiarka a keramikárka (keramička?) a vlastní malý obchodík v mestečku Vallauris kúsok od Nice. Práve videá o výrobe porcelánových predmetov sú pre mňa maximálne fascinujúce. Keďže sama som totálne nemehlo, obdivujem každého, kto má takéto nadanie a ešte sa tým dokáže aj uživiť. Dokonca ako paralelu k rôznym beauty boxom vymyslela svoj vlastný "Porcelaine Box", ktorého obsah sama vyrobí, natočí o tom video a potom ho predáva v svojom e-shope. Ak nič iné, tak playlist s názvom Mon métier (moje povolanie) by ste si nemali nechať ujsť.

O Helene alias Lexieblush som tiež písala v blogerskom TAGu, na ktorý som dávala odkaz vyššie. Jej kanál mám však ešte radšej ako jej blog. Aj preto, že Helene je neskutočne šarmantná, krásne a zrozumiteľne sa vyjadruje (aj keď roky života v Londýne už sa na jej reči mierne podpísali - a to nemyslím vôbec pejoratívne) a jej videá sú priame, k veci, bez nejakých nepodstatných omáčok. Okrem "beauty" klasiky stoja za zhliadnutie aj jej londýnske a cestovateľské vlogy.

Ako predposlednú dnes spomeniem červenovlasú Lauru z blogu a kanála LoDoesMakeup. Laura nazýva sama seba "crazy cat lady" a to je napríklad niečo, pre čo ja úplne pochopenie nemám, a tak pasáže, v ktorých sa rozplýva nad svojimi dvoma mačkami, jednoducho ignorujem (ale to sa netýka len jej, všeobecne nemám pochopenie pre šušľanie nad domácimi zvieratami v beauty videách). Čo sa obsahu videí týka, opäť máme do činenia s klasickým beauty kanálom, kde narazíme na obľúbencov, novinky, tutoriály, ale hlavne recenzie, ktoré mňa osobne zaujímajú najviac. I keď musím povedať, že odkedy oznámila, že pracuje v PR agentúre, ktorej klientmi sú aj kozmetické značky, už sa na ne pozerám s trochu väčšou rezervou (lebo mi to tak trochu zaváňa konfliktom záujmov).

Elsa z kanálu ElsaMakeup je jedna z tých YouTuberiek, ktoré sa už stihli spojiť s kozmetickou značkou a prepožičať svoje meno zopár kozmetickým produktom. V jej prípade to boli najprv sady štetcov, potom rúže a nedávno aj paletka očných tieňov. Ani jedno z toho som neskúsila, takže vám k nim nič nepoviem. Na Elsinom kanále dominuje práve dekoratívna kozmetika (je maniačka do lakov na nechty), točí líčiace tutoriály, prvé dojmy, GRWM, ale nájdu sa aj iné. Tie z kategórie non-beauty sa nachádzajú na samostatnom vlogovom kanále, a hoci videá z bežného života nie sú nejako extra zaujímavé, rada si pozriem vlogy z ciest alebo videorecepty (podľa Elsy som už niekoľko krát piekla a vždy s úspechom).


6 komentárov:

  1. nechám sa inšpirovať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa blogerka z Mon blog de fille nezda povysenecka...praveze mam velmi rada, ze si neberie servitku pred usta a rovno povie, co si mysli. Niektore blogerky zaviazane zmluvnymi podmienkami zahmlievaju az hruuuza. Napriklad Lauru z LoDoesMakeup uz len prebehnem z casu na cas, aby som sa pozrela co je noveho v parfumeriach. Ma uplne vsetko, ale nikdy nepovie, co si kupila a co dostala. Jej recenzie vobec nema zmysel citat.

    Mnohe z mojich oblubenych fr. blogeriek uz nebloguju a nove nehladam, ten hlavny "blogo-boom" ma uz presiel a pri plnom uvazku v praci a troch detoch sa mam co otacat. Ale jeden tip predsa len pre Teba mam: http://www.beautylicieuse.com/
    Snad Ti bude na uzitok :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tvoj komentar som cakala, dakujem za tip na blog, zbezne som ho pozrela (zatial) a vyzera super!

      Odstrániť
  3. No a kedze hovoris francuzsky, tak Ti este pridam link na velmi zaujimavu reportaz o sprchovacich geloch z kanalu France 5, urcite si to pozri !
    http://peau-neuve.fr/gel-douche-peaux-sensibles-sabstenir-france-5/

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.