pondelok 22. augusta 2016

Dovolenkové in & out

Nápad na tento článok skrsol v mojej hlave minulý utorok, keď som v posledný večer našej dovolenky balila kufor na cestu domov. Preto aj tie fotky pri umelom osvetlení, inokedy už by som to nestihla. Nebude to klasický pohľad do kozmetickej taštičky, ale zameriam sa na štvoricu, o ktorej som na blogu ešte nepísala a ktorú som podrobila testovaniu práve na dovolenke (s výnimkou mascary, tú používam od začiatku augusta). V závere článku potom nájdete dovolenkové empties, teda krátke zhrnutie toho, s čím som sa na dovolenke rozlúčila.


Letná dovolenka bez ochranného krému je pre mňa nemysliteľná. Z nepreberného množstva som si vybrala ochranné mlieko Daylong Extreme SPF 50+. (Táto značka sa na blogu kedysi mihla v rámci prvých dojmov). A to hlavne kvôli tomu, že sa predáva aj vo veľkosti 50 ml, čo mi na týždeň prišlo tak akurát. Jeho výhodou je, že sa dá používať aj na tvár a telo. K účinnosti ako takej nemám výhrady, dobre som ho znášala a vôbec som sa nespálila. Čo mi nevyhovovalo, bola príliš tekutá konzistencia krému, mal tendenciu vytekať z tuby, len čo som odklopila viečko. Na pokožke sa dobre rozotieral a zanechával najprv biely povlak, ktorý sa po chvíli premenil na saténový lesk. To mi pri ochranných krémoch "k vode" neprekáža, ale do mestského prostredia by som zvolila iný typ produktu.

Po naozaj dlhej dobe som siahla po produkte 2 v 1. NUXE Sun sa používa na umývanie vlasov aj tela po pobyte na slnku a mal by vymývať zvyšky soli, piesku, chlóru a UV filtrov z ochranných krémov. (Donedávna som vôbec nevedela, že krémy s UV filtrom by sa mali z pleti "odličovať", najlepšie produktom s olejovou zložkou.) Tento gél svojou hustotou pripomínal skôr med než olej. Penil len tak decentne (neobsahuje sulfáty). Vôňa je pomerne intenzívna, popis na obale "so slnečnými a vodnými kvetmi" je dosť vágny, ale jedná sa o typicky letnú kvetinovú vôňu. Mne tento gél celkom dobre vyhovoval aj na umývanie vlasov, pretože nedráždil vlasovú pokožku. Vlasy mi s ním vydržali v prezentovateľnom stave štandardné dva dni. Uvítala by som, keby sa predával v menšom balení (75 alebo 100 ml), lebo toto bolo pre mňa zbytočne veľké a zvyšok si odkladám na budúce leto.

Po sprchovaní (aspoň u mňa) nasleduje krémovanie. Obnovujúcu starostlivosť po opaľovaní, ako znie názov telového mlieka od Avene, by som vlastne ani nepotrebovala, keďže ja sa neopaľujem (aspoň nie zámerne). Beriem ju ako úplne normálne hydratačné telové mlieko, ktoré navyše obnoví namáhanú pokožku vystavenú slnku (lebo tomu sa vyhnúť úplne nedalo, to by som musela na dovolenku do jaskyne). Je veľmi jemne parfumované, jeho vôňa sa nijako nebila s vôňou sprcháča. Jeho gélovitá textúra je na pokožke príjemná a rýchlo sa do nej vpije bez pocitu lepkavosti. Taktiež by som sa potešila aj možnosti menšieho balenia.


Vodeodolná mascara, to už je taký môj letný evergreen. Tento rok som sa obrátila na Truly Waterproof od Clarins. Klasická štetinová kefka stenčená na koncoch môjmu tvaru oka celkom vyhovuje a ani si ňou veľmi nezamažem horné viečko. Pre mňa je (bohužiaľ) vo výsledku viac predlžujúca ako zahusťujúca, ale za dôležitejšie považujem, že skutočne na oku drží a to aj dlhšie ako deklarovaných 12 hodín. Vo vlnách Stredozemného mora som vyskúšala aj jej vodeodolnosť, ktorú taktiež potvrdzujem. Prekvapila ma ikonka na obale, podľa ktorej ju treba spotrebovať do 18 mesiacov po otvorení (u mascár je to spravidla šesť, aj keď často čítam, že by sa mala vyhodiť už po troch mesiacich). Ja sa pravdepodobne budem držať mojich osvedčených šiestich, mať trojnásobne dlhšie otvorenú mascaru by som neriskovala.

Toto boli novinky a s niečím sa bolo treba aj rozlúčiť. Krém s ochranným faktorom Daylong (50 ml) som síce úplne nespotrebovala, ostalo tam možno na dve použitia, ale kvôli tomu som ho naspäť domov ťahať nechcela. Ako som písala v úvode, prekážala mi jeho riedka konzistencia, inak som bola spokojná. Tento konkrétny krém si preto už asi nekúpim, ale na značku ako takú som rozhodne nezanevrela a v budúcnosti rada od nich vyskúšam niečo iné.


Licenka Aqua Blush (10 ml) od Bourjois v odtieni 04 Berry nice je vďačný typ produktu práve na dovolenku, lebo k nej netreba žiaden štetec. Viac som o nej písala v článku spred roka. Problematickám faktorom bola dávkovacia pumpička, ktorá prestala fungovať, keď ostávala v nádobke asi polovica náplne, ktorú som tým pádom musela prácne dolovať pomocou vatových tyčiniek, ale nejako som to dobojovala. Znovu si ju už nekúpim, pretože jednak ju u nás nedostať a po druhé mám momentálne na radare iné lícenky, ktoré chcem skúsiť.

O DDML+ od Clinique (30 ml) som toho už popísala dosť, túto emulziu skrátka milujem, je mojim každoročným letným súputníkom a určite sa s ňou stretnem aj o rok.

Krém na očné okolie Anti-Age Global Regard (15 ml) od Yves Rocher (písala som o ňom napríklad tu) som úplne nespotrebovala, v balení ho ostala možno tretina, ale nemala som záujem ho doraziť. Nechápte ma zle, nie je to vôbec hrozný produkt, ale mňa nejako nebavil. Do používania som sa vyslovene nútila a ani jeho výsledky neboli pre mňa dostatočné. Takže smer kôš a znova už si ho nekúpim.


2 komentáre:

  1. Clinique mám doma tiež, a som s krémom spokojná. A škoda tej lícenky, že je tak malý aplikátor. :(

    Súťaž!!!
    http://rebelliouslily.blogspot.sk/2016/08/back-to-school-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa obcas bohuzial stane, ze fajn produkt zabalia do nevyhovujuceho obalu :) hlavne, ze som z neho vsetko dostala.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.