štvrtok 13. októbra 2016

RECENZIA: Hangover Replenishing Face Primer od Too Faced

Moja história s bázami pod make-up je veľmi stručná a doteraz sa obmedzila iba na dve položky. Prvou bola 5 Sec Perfect Blur od Garnier. Jednalo sa o typickú silikónovku, ktorá rozostrila póry a vyhladila povrch pleti, ale nejaký ďalší benefit, napríklad v podobe lepšej výdrže make-upu nepriniesla. Pár krát som ju použila samostatne počas "no make-up" dní a postupne upadla do zabudnutia. Pritom ju považujem celkovo za dosť dobrý produkt, len pre mňa trochu zbytočný. Potom sa ku mne dostal Beauty Flash Balm od Clarins (viac v tomto článku), ten som ale veľmi rýchlo zaradila do kategórie "nič to nerobí". O nákupe žiadnej ďalšej bázy som po týchto skúsenostiach neuvažovala.


Medzitým sa však z ničoho nič, kde sa vzala, tu sa vzala, objavila sa v blogosfére báza od Too Faced. Bez silikónov! A dokonca hydratačná! Znelo to celé veľmi inovatívne a keďže ja na takéto nové veci dosť "počujem", rozhodla som sa, že si ju zaobstarám. S nákupom už to bolo trochu komplikovanejšie, ale padla mi vhod bratova služobná cesta do Prahy a fakt, že Sephora, ktorá túto značku v ČR predáva, má jednu z pobočiek na Hlavnom nádraží.

Obal tohto produktu je kombináciou dvoch prvkov, ktoré mám najradšej - pumpičkového dávkovača (z hygienických dôvodov) a tuby (dá sa rozstrihnúť a tým pádom budem vedieť obsah spotrebovať do poslednej kvapky). Farebné a grafické prevedenie sa dá prežiť, od Too Faced som videla aj infantilnejšie obaly. Oceňujem slovnú hračka v názve - ak ste to nevedeli, Rx je označenie liekov na lekársky predpis. No a v Too Faced tento produkt tak poňali - ako liek na oživenie pleti, keď je v stave, ktorý by sa dal nazvať výrazom "kocovina," spôsobenom krátkymi nocami a dynamickými dňami (prípadne krátkymi dňami a dynamickými nocami, každý podľa svojich možností).


V tube sa ukrýva biela ľahká emulzia, ktorá decentne vonia po kokose. Kokosová voda je jedna zo zložiek, ktorú výrobca uvádza ako kľúčové. Nie je to umelá, sladká vôňa, skôr mi pripadá mierne vyprchaná, a je to dobre (od parfumovanej pleťovej starostlivosti som si celkom odvykla). Optimálne množstvo sú dve dávky z pumpičky, aplikujem ich po dennom kréme. Báza na pleti trochu lepí, ale tento pocit zakrátko odznie. Make-up sa následne veľmi dobre nanáša, nikde sa nehrudkuje ani nežmolí.

Čo táto báza určite nerobí - aspoň v mojom prípade nijako nepredlžuje výdrž make-upu. Ale nevnímam to negatívne, lebo môj make-up Healty Mix od Bourjois dobre drží aj bez, takže v tomto smere ďalší doping nepotrebuje. Čo sa ale potvrdiť môžem je hydratačný účinok tejto bázy (ak ju nepoužijem a make-up aplikujem rovno na denný krém, má občas tendenciu vytvárať napríklad v okolí úst suché mapy) a rovnako viditeľný je aj rozjasňujúci efekt. Ten som očakávala od make-upu (ktorý to má priam v podtitule - "radiance reveal"), nedočkala som sa, ale v kombinácii s bázou je výsledok podľa mojich predstáv.

Okrem spomenutej kokosovej vody nájdeme v zložení probiotiká a vyživujúce oleje. S úplne mastnou pleťou sa táto báza asi neznesie (mne sa mastí iba nos a nie je to ideálna kombinácia), ale ostatným typom pleti by mala vyhovovať.

Môj celkový dojem z tohto produktu je veľmi dobrý a ako alternatívu k silikónovým bázam ho môžem iba doporučiť. Kým som do svojej rutiny (malá aktualizácia je na programe v článku o týždeň) nedávno nezaradila sérum, používala som bázu denne (pred líčením); teraz keď používam sérum a denný krém, je to pre mňa krok navyše. S kombom sérum + krém totiž dosahujem rovnakú výdrž make-upu a hydratáciu pleti  ako s kombom krém + báza, akurát toho jasu je trochu menej. A postupka sérum + krém + báza + make-up už sa mi zdá mierne prekombinovaná, týmto smerom sa púšťať nechcem. Preto som bázu aktuálne upozadila, ale jej čas zase príde, keď sa rozlúčim so sérom a moja pleť bude potrebovať trochu revitalitačnej a hydratačnej starostlivosti navyše. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.