štvrtok 26. januára 2017

Nekozmetické objavy (a obľúbenci) tejto zimy

Ach tá zima... stále ju nemusím. Ale nebudem sa na ňu iba sťažovať, naopak sa dnes pozriem na zopár nekozmetických vecí, ktoré mi ju doteraz celkom spríjemnili.


Kto sa pamätá, že boli nejaké Vianoce? Pritom uplynul sotva mesiac, ale udialo sa toho toľko, že Vianoce 2016 sa mi zdajú byť dávnou históriou. Ja chcem zaspomínať na vôňu, ktorá sa vtedy niesla našou domácnosťou. Je to legendárna Au pied du sapin - Beneath the Christmas Tree od Durance. Ihličnanové vône dokážu byť veľmi zradné. stačí málo a je z toho osviežovač toalety. Táto sviečka je samozrejme niekde úplne inde. Jemný tón vône ihličia dopĺňa akoby zadymená aróma živice a celé to evokuje skôr mužský parfum na drevitom základe, než imitáciu vône vianočného stromčeka. Mňa osobne veľmi nadchla a ostatní členovia domácnosti sa nesťažovali, takže to považujem za úspech. Úplne rozumiem tomu, prečo je táto sviečka vianočným bestsellerom. 


Nejaké tie tipy na zaujímavé čaje už sa na blogu objavili a dnes k nim pridám ďalšie. Vždy, keď ideme na sushi (čo bohužiaľ nebýva veľmi často), objednávam si čaj Genmaicha, teda zelený čaj s praženou ryžou. A vždy si hovorím, že si ho musím niekde kúpiť, aby som ho mohla piť aj doma Pred časom som ho objavila na iHerb a pri najbližšej príležitosti aj objednala. Bol fantastický, svieži, vôbec nie horký (aj keď mne horkosť v čaji nejako extra neprekáža) a pražená hnedá ryža mu dodala sladkastý, takmer až "pukancový" nádych. Najlepšie mi chutil ako digestív po obede.


Druhý dnešný čaj nemôžem úplne zaradiť medzi obľúbencov (vysvetlím prečo), ale je zaujímavý a rozhodne stojí za pozornosť. Jeho výrobcom je značka Caudalie, ktorú z blogu poznáte z kozmetických článkov, ale ako vidno, nelimituje sa len na túto oblasť. Draining Organic Herbal Tea je súčasťou remodelačného radu, do ktorého patrí napríklad aj tento telový peeling. Čaj by mal odvodňovať a detoxikovať, ale tieto účinky potvrdiť neviem. V zložení nájdeme listy červeného viniča, čučoriedky, čierne ríbezle, pomarančovú kôru a škoricu. Tá posledná ingrediencia bola v ňom cítiť najviac a bohužiaľ v konečnom dôsledku prebila všetky ostatné. Ja nie som nejaký mega fanúšik škorice (okrem čerstvých škoricových roliek) a mám ju rada len v malých dávkach. Ale zase treba povedať, že tento čaj ma vedel super zahriať. Keď som na začiatku roka bola chorá a pocitovo mi bola stále zima, pila som ho každý deň práve na povzbudenie a zahriatie a vtedy mi náramne vyhovoval.


K chorobe sa viaže aj nasledujúca vecička. Produkty značky Puressentiel som zaznamenala vďaka sociálnym sieťam. A keďže som krátko nato mala cestu okolo lekárne v My Bratislava, kde ich predávajú, išla som na "čumendu" a ako to býva, s prázdnymi rukami som neodišla. V mojej situácii (doznievajúca choroba, stále mierne zapchaté dutiny) som siahla po spreji na uvoľnenie dýchacích ciest. Aby bolo jasné, nejedná sa o sprej do nosa. Rozprašuje sa do prostredia - buď len tak do vzduchu, alebo na vreckovku, prípadne do misky s horúcou vodou, odkiaľ sa vonné látky vyparujú do okolia a prinášajú úľavu dýchacím cestám. Celé je to založené na princípe arómaterapie, napríklad tento konkrétny produkt obsahuje až 19 esenciálnych olejov. Nosím ho v kabelke a hocikedy počas dňa si ním osviežim vzduch v kancelárii a hneď sa mi lepšie dýcha.   


A na záver sa pochválim novým krytom na telefón. Objavila som ho už dávnejšie na Feelunique (pre ktorý ho exkluzívne navrhla výtvarníčka Merdith Wing pod značkou MooMooi), zaujal ma hlavne ten kvetinový motív (milujem pivónie), no plná cena zaň sa mi zdala premrštená. Ale prišiel Black Friday, zľava 75% a už som ho hádzala do virtuálneho košíka. Naživo sa mi páči minimálne rovnako ako na obrázku, je vyrobený z pomerne pevného plastu a neviem vlastne čo o ňom ešte napísať než to, že som z neho úplne paf a stal sa okamžite mojim veľkým obľúbencom.


2 komentáre:

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.