pondelok 1. mája 2017

Starostlivosť o pleť - jar 2017

Od minula sa počet protagonistov mojej starostlivosti o pleť zmenšil, dokonca sa zmestia na jednu fotku. A vôbec to nie je na škodu. Naopak, mám pocit, že mi tieto zoštíhlené nekomplikované rutiny sedia viac. Balzamy na pery som tento raz vynechala, o tých aktuálnych som totiž písala celkom nedávno.


Nezmenil sa postup rannej časti rutiny - tvár si najprv osviežujem prúdom termálnej vody. Aktuálne používam Evian, ktorú som spomenula v tomto článku. Nerozprašuje síce až tak jemne ako napríklad Avene alebo Uriage, ale napriek tomu je veľmi príjemná. Nechám ju na tvári pôsobiť niekoľko sekúnd a potom zvyšky odsajem vatovým tampónom.

Nasleduje niekoľko kvapiek Turnaround Revitalizing Lotion od Clinique, ktoré si nalejem do dlane, rozotriem a vtlačím do pleti. Tento krok v sebe kombinuje pleťovú vodu a sérum, preto ráno klasické sérum vynechávam a prechádzam rovno na denný krém.

Tým je Clarins HydraQuench, ktorý už som poznala z nedávnej minulosti a rada som sa k nemu vrátila. Bohužiaľ, rad HydraQuench už je zrušený a nahradila ho inovácia Hydra Essentiel, tak len dúfam, že to bude posun k ešte lepšiemu a nie krok späť, ako to (často) pri takýchto zmenách býva. Tento krém mi nesmierne vyhovuje, je ľahký, okamžite sa vsiakne a dobre "spolupracuje" aj s make-upom.


A to už sa presúvame k večeru, kde je novinkou v mojej pleťovej starostlivosti odličovací olej Take the Day Off Cleansing Oil od Clinique. Dostala som ho na Vianoce, vtedy sa ešte u nás nepredával (Ježiško siahol po britských zdrojoch), ale už zopár týždňov je tento produkt dostupný aj v sieťach parfumérií. Ja hovorim, že bolo na čase. Dobre viete, že ja som fanúšik olejov na odličovanie a podľa môjho názoru im v našich končinách stále nie je venovaná taká pozornosť, akú by si zaslúžili. Ani tento olej ma nesklamal. Čo nesklamal, nadchol ma. Je neskutočne jemný, vo flakóne síce pôsobí riedkym dojmom, ale má v sebe trochu gélovitosti, čo spôsobuje, že sa s ním veľmi dobre pracuje. Odličuje veľmi efektívne, nenechá za sebou ani stopu po make-upe. S čím si nie som úplne istá, je otázka (od)líčenia očí. Na flakóne v návode sa nespomínajú, okrem poznámky, že je produkt oftalmologicky testovaný. To ma privádza k dedukcii, že jeho používanie na oči nie je vyslovene zakázané. Ja ho aplikujem na celú tvár vrátane očí a ničomu to neškodí, olej mi oči nedráždi, ani v ničh neštípe a nevytvára nepríjemnú "hmlu". Akurát teda musím upresniť, že moje líčenie očí sa skladá v drvivej väčšine iba z klasickej mascary, a teda nemám skúsenosti, ako by si tento olej poradil so sofistikovanejším alebo dokonca vodeodolným líčením.

Následne použijem Pixi Glow Tonic, teda tonikum s obsahom kyseliny glykolovej. Konečne (takmer) po roku!) mu akosi prichádzam na chuť. Síce veľká láska z toho už asi nebude, ale pri niekoľkomesačnom pravidelnom používaní vidím, že mám pleť jasnejšiu, "čistejšiu" (ani posledná návšteva u kozmetičky toľko nebolela) a jej tón je viac zjednotený. Nemám problém s tým, že by mi podráždila pleť a nepozorovala som ani jej zvýšenú fotosenzitivitu. (Ale zase treba povedať, že slnko je zatiaľ dosť skúpe a ani to málo, čo svietilo, som ho nejako aktívne nevyhľadávala).

Po toniku pokračujem sérom, a to dvojfázovým Intensive Serum Bi-Phase od Clarins opäť z radu HydraQuench, ktoré podobne ako krém má za úlohu podporovať schopnosť pleti zadržiavať vodu, a vďaka obsahu kyseliny hyalurónovej udržiavať hladinu jej hydratácie. Pred použitím ho treba pretrepať, aby sa obe fázy spojili. Vznikne riedka tekutina, ktorá sa v obale javí ako mliečna, ale v skutočnosti je svetlomodrá. Dávkuje sa pomocou pumpičky, ktorá ale aspoň na tomto mojom flakóne nie je veľmi kvalitná; sérum sa rozprskáva na všetky strany a ak ho chcem použiť, musím ho najprv pozbierať v dlani. Do pleti sa hneď vsiakne, zmäkčí ju, zjemní a pripraví na použitie krému.  

Aplikujem ten istý ako ráno, teda Clarins HydraQuench. Vyhovujú mi takéto univerzálne krémy na ráno a večer (čím sa zase vraciam k úvodu o obľúbenosti nekomplikovanej rutiny).

Čo sa týka očného krému, ktorým večernú časť svojej pleťovej starostlivosti zakončujem, od minula sa nič nezmenilo, stále používam Clinique All about Eyes. V balení mi ostáva množstvo asi na týždeň. V rezerve sú pripravení až dvaja náhradníci, ale ak by sa náhodou neosvedčili, vždy sa rada vrátim k tomuto. Pre mňa ostáva (zatiaľ) suverénne najlepším očným krémom - hydratuje, rozjasňuje a (aspoň vizuálne) zjemňuje drobné linky a vrásky okolo očí.    


2 komentáre:

  1. Tiež mi teraz dochádza očný krém, tak rozmýšľam nad Nuxe Paris alebo sa vrátim ku Clarins Eye Contour Balm.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Od Clarins mam vyhladovo zaujem o ocny Multi-Active, ak sa nemylim, je to novinka. A ked sa umudria s postovnym na iHerb, rada by som si odtial objednala Azulene Eye Cream od Earth Science, ktory ma velmi dobre hodnotenia a stoji bagatel.

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.