štvrtok 8. júna 2017

Starostlivosť o vlasy #11: Z drogérie cez lekáreň do kaderníctva

Tento týždeň je v znamení čísla tri - po pondelkových troch krémoch prišli na rad tri šampóny, ktoré aktuálne používam. To je pre mňa dosť ojedinelá situácia, lebo väčšinou mám otvorený jeden šampón, prípadne dva, ak potrebujem z nejakého dôvodu striedať.

Začalo sa to tým, že mi prestal vyhovovať môj Elseve Extraordinary Clay. Asi si naňho vlasy zvykli, rýchlejšie sa mastili, boli ťažké a bez života, pôsobili až zanedbaným dojmom. Navyše ma začala svrbieť pokožka hlavy. Nastal teda čas prvej striedačky. Z môjho rezervoáru som vylovila šampón Syoss Volume Lift určený na jemné a slabé vlasy. Sama by som si ho nekúpila, ale dávnejšie som ho dostala, a bola som celkom zvedavá, čo bude zač. Vzhľadovo je to perleťový biely stredne hustý gél, ktorý vonia ako žuvačka - našťastie pomerne jemne a nerušivo. Pení dosť veľa, ale vymýva sa našťastie bez problémov. Objem ako taký vôbec nedodal, ale ani som to neočakávala, myslím, že na to sú určené stylingové prípravky. Celkovo ho hodnotím dobre; síce žiaden zázrak, ale nerobil lupiny a vlasy udržal v dobrom stave moje štandardné dva dni. Bohužiaľ svrbenia na pokožke hlavy ma nezbavil.

Preto som šla opäť "nakupovať" do mojich zásob a tento raz som svoju pozornosť upriamila na šampón Phytopanama od značky Phyto Paris, ktorý som si kúpila pred necelým rokom v Nice. Túto značku nájdete aj v ponuke európskych kozmetických e-shopov, bohužiaľ ceny sú pomerne prepálené, a tak som bola rada, že som naň natrafila za priaznivejšiu tarifu. Phyto Paris sa špecializuje výlučne na vlasovú kozmetiku a patrí do lekárenského segmentu. Ich najznámejším šampónom je Phytojoba, ktorý je určený na suché vlasy, čo nie je môj prípad, ale recenziu naň si môžete prečítať na Zrkadielku. Nielen šampónov, ale aj inej doplnkovej starostlivosti majú v ponuke celé mraky, treba sa v tom trochu pohrabať, ak chcete nájsť to pravé presne pre váš typ vlasov.


Phytopanama je vyrovnávajúci šampón, ktorý reguluje sébum vo vlasovej pokožke vďaka účinným látkam z kôry z panamského stromu Quillaja (extrakt tvorí 65% zloženia), esenciálneho oleja z bobuliek borievky (jalovca) a derivátu ricínového oleja. Najviac v ňom cítiť práve esenciálny olej, ktorý pripomína tea tree. To je úplný svieži závan pre pokožku hlavy. ktorej prináša neskutočnú úľavu a odstraňuje svrbenie a s ním spojené nepríjemné pocity. Bohužiaľ čas medzi dvoma umytiami nepredĺžil, ale vlasy vyzerajú pekne nielen v deň umytia, ale aj v závere nasledujúceho dňa. Dlho som si musela zvykať na konzistenciu šampónu. Je totiž veľmi riedky až vodový a ak si z dlane neurobím korýtko, roztečie sa okamžite na všetky strany. Naschvál som odfotila aj hrdlo fľaše, ktoré je dosť široké a dávkovanie nijako neuľahčuje. Samotný obal sa mi napriek tejto nevýhode páči, je vyrobený z hliníka v tej záplave plastov v kúpeľni je to zaujímavá zmena.

Tretí produkt, na ktorý sa dnes sústredím, považujem za doplnok predchádzajúcim dvom a nepoužívam ho často, iba raz za 7-10 dní. Čistiaci peeling na vlasovú pokožku na báze morskej soli od francúzskej profesionálnej kaderníckej značky Christophe Robin je určený na citlivú alebo mastnú pokožku hlavy. Odporúča sa aplikovať ho ako hĺbkový čistič na odstránenie rezíduí stylingových produktov alebo po farbení vlasov. Tento typ produktu má u mňa premiéru. V tégliku, penovej konzistencie, s obsahom malých kryštálikov soli - nie je to veru klasický nudný vlasový "umývač". Stačí ho úplne malé množstvo (cca čajová lyžička), aby na vlasoch vytvoril mega penu. Nejakú exfoliačnú aktivitu nepozorujem, pravdupovediac zrniečka soli na vlasovej pokožke vôbec necítim. Vlasy po opláchnutí vŕzgajú, až tak sú odmastené. Ani s týmto produktom nepociťujem svrbenie vlasovej pokožky, čo dosť oceňujem. Ani on však nezmenil frekvenciu umývania vlasov, stále ostávam na každom druhom dni.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.