pondelok 3. júla 2017

Z Havlíkovej prírodnej apotéky

Toto je jedna z tých značiek, ku ktorým som sa dostávala dosť dlho. Jednak nemám v blízkom okolí žiadnu predajňu, ktorá by ju ponúkala, a druhak je jej portfólio pomerne široké a úplne som nevedela z ktorého konca začať. Nakoniec sa to vyriešilo samé, narazila som na ňu náhodne v jednej lekárni a kúpila som si to, čo mi práve doma dochádzalo - emulziu na intímnu hygienu a tekuté mydlo na ruky.


U oboch sa mi veľmi páči grafika, značka vo svojej komunikácii dosť odkazuje na tradície a minulosť, čiže obaly s retro nádychom sa k tomuto konceptu veľmi hodia.

Mycí elixír na intímne partie som si kúpila v najmenšom (50 ml) balení. Existuje aj 200 ml balenie, ale trošku ma zbrzdila cena. Z môjho blogu viete, že ja si, čo sa týka kozmetiky, doprajem, ale teda viac ako 15 eur za to väčšie balenie mi vyrazilo dych. Siahla som preto po menšom, ktoré sa (prepočítané na ml) oplatilo menej, ale na vyskúšanie je ako stvorené. K obalu poviem len jedno slovo - viečko. Nie je odklápacie, a krútenie ma nebaví. Mycí gél je hnedožltej farby, nepení a jemne vonia po bylinkách. (Podľa popisu sú účinnými zložkami chmeľ, žihľava a levanduľa.) Žiadna z nich nedominuje a vytvárajú peknú harmóniu. Čo sa týka účinnosti, neviem, ako to popísať, aby som nezachádzala veľmi do detailov. Gél mi vyhovuje, umyje a osvieži, ale treba povedať, že v týchto partiách netrpím žiadnymi neduhmi, ktoré by zasluhovali zvýšenú starostlivosť. Rovnako mi vyhovujú tie klasické emulzie z drogérie, občas to prestriedam niečím z lekárne a nemám pocit, že by bola práve tento produkt niečím výnimočný. V recenziách zákazníčok som sa dočítala, že ho niektoré používajú aj na odličovanie; ja som to neskúšala a ani neplánujem, nemám dôvod meniť moje osvedčené spôsoby.

 
Gél na umývanie rúk som si vybrala preto, že stále hľadám šetrný produkt na umývanie rúk, ktorý by ich nevysušil, ale zároveň by ich dôkladne umyl a ošetril. Zatiaľ u mňa v tomto smere vedie tekuté marseillské mydlo, ale myslím, že toto Havlíkovo mu celkom zdarne šliape na päty. Má hustejšiu krémovitú konzistenciu, nijako zvlášť nepení a pokožka rúk je po umytí hladká a voňavá a hlavne vyživená, bez nejakého pocitu vysušenia. V zložení sa nachádzajú okrem iného žihľavový a medový extrakt, rozmarínová silica a esenciálny olej grepu, ktorý základnej bylinkovej vôni tohto tekutého mydla dodáva iskru. U nás si tento produkt obľúbila celá rodina vrátane najmladšieho člena, ktorý by si najradšej umýval ruky v jednom kuse ("s tým voňavým mydielkom, dobre, maminka?"). Ja oceňujem, že si po použití nemusím natierať ruky; teraz v lete ma to fakt nebaví. Cenovo vychádza o niečo viac, ako drogérka (mňa vyšiel na 10 eur a nejaké drobné), ale oproti mydlám z drogérky tu vidím naozaj rozdiel.

Za mňa teda dnes tak pol na pol, tá umývacia emulzia je fajn, ale nenašla som na nej z používateľského hľadiska nič naviac, čo za čo by som si bola ochotná v budúcnosti ešte raz priplatiť. U gélu na umývanie rúk ten rozdiel naopak vidím a určite toto nie je moje posledné balenie. V budúcnosti by som ešte rada vyskúšala niečo zo starostlivosti o pleť, takže ak máte z Havlíkovej prírodnej apotéky nejakých obľúbencov, šup s nimi do komentárov, rada sa nechám inšpirovať. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.