pondelok 7. augusta 2017

Non-beauty obľúbenci leta 2017

Najväčším obľúbencom leta je pre mňa leto samotné, ale to už ste asi zaregistrovali, píšem to každý rok. Okrem toho sa ale vyskytlo niekoľko ďalších vecí, ktoré stoja za zmienku a pozornosť.


Čo sa týka kníh, venovala som im samostatný článok nedávno, čiže pre podrobnejšie informácie vás odkážem rovno naň. V skratke - zaujali ma Kniha o Baltimorských od Joela Dickera a Dievča v ľade od Roberta Bryndzu, obe vrelo odporúčam.


V kategórii bytových vôní sa udialo toto: konečne som našla Yankee Candle, ktorá lahodí môjmu nosu. Volá sa Driftwood (naplavené drevo), v ktorej sa slaný morský tón mieša s akordom dreva. Je to vôňa hodená viac do pánskeho spektra a je ideálna na chladnejšie letné večery, kedy pripomína arómu dreva horiaceho v krbe v domčeku na pobreží. No a pod dlhom čakaní sa ku mne dostala aj Brume Marine / Sea Mist od Durance. Nachádzam v nej tóny predchádzajúcich dvoch sviečok tejto značky - Musc Petillant / Sparkling MuscLinge Propre /Fresh Linen. Vôňa začína sviežim slaným jódovitým tónom a prechádza do jemne drevitého (podľa výrobcu cédrového a jantárového) základu. Kým naplavené drevo je vyslovene hrejivá vôňa, morská hmla pôsobí osviežujúcim až chladivým dojmom. K mojej predstave ideálnej morskej vône sa priblížila zatiaľ najviac zo všetkých.


Aj dnes som sa rozhodla zaradiť recept, ktorý je presne na môj obraz - letný a nekomplikovaný. Potrebujeme naň presne tri ingrediencie - kupované krehké cesto, zmes ovocia a vanilkový cukor (ten je dokonca nepovinný, takže minimalistom budú stačiť dve ingrediencie). Viem, že krehké cesto sa dá urobiť aj doma, a keď ste tento typ gazdinky (alebo gazdu), srdečne vám gratulujem. Ja som mala pár pokusov, ale bez nejakého wow výsledku, takže sa opäť a znova obraciam na už vyvaľkané hotové cesto, ktoré sa dokonca predáva aj s papierom na pečenie. Cesto aj s papierom položíme na plech, od stredu po asi 4-5 cm od okraja nakladieme umyté ovocie (ja som použila mix malina-černica-čučoriedka, ale fantázii sa medze nekladú), posypeme cukrom s pravou vanilkou (ak máte k dispozícii sladké ovocie, tento krok sa dá úplne vynechať), zahneme okraje smerom do stredu a pečieme pri 180 stupňoch cca 35 minút (kým nezačnú okraje zlatnúť). Necháme vychladnúť a degustujeme (skvelý je napríklad s kopčekom vanilkovej zmrzliny). Tento recept je ideálny aj napríklad na chatu, lebo nepotrebujete naň veľa kuchynského náčinia, stačí jeden plech a nádoba na umytie ovocia. A ak máte chatu so záhradou, v ktorej si to ovocie do koláča predtým sami natrháte, tak to je už úplná značka Ideál.


Tohtoročných letných nekozmetických obľúbencov zakončím vo sfére oblečenia a doplnkov. Nie, nedávam sa na módne blogerstvo, božechráň! (Aj keď články na tému "handier" asi nejaké časom dám, ale zatiaľ bádam, ako to uchopiť.) Dnes sa chcem podeliť o tú najlepšiu letnú kabelku alias košík. Kúpila som ho v Lindexe a okrem toho, že sa hodí k 90% mojej letnej garderóby, a to dokonca aj tej pracovnej, je maximálne praktický, zmestí sa do neho okrem bežného prevádzkového bordelu napríklad obedár alebo menší nákup. Najlepšie na ňom je, že podľa potreby sa dá nosiť otvorený alebo je možné ho zatvoriť pomocou prišitej látky a špagátika, ktorý ju stiahne na spôsob vreca. Takže žiadne obavy pri cestovaní v MHD alebo na miestach s tlačenicou, žiadna kradmá ruka sa do neho nedostane. Mimochodom, tie brmbolce som najprv chcela dať dole, ale nakoniec už mi ani neprekážajú, drobný farebný akcent neuškodí. 

Druhou vecou, ktorú toto leto nesmierne rada nosím, je tričko Cool mom (viem, že je trochu pokrčené, ale cool mom nežehlí). To sa mi mimochodom vôbec nepodobá, lebo nie som veľkým fanúšikom statusových tričiek, no ale na každé pravidlo existuje výnimka. Zaujalo ma na facebookovom profile mojej obľúbenej herečky Felicity Huffman. Ak ste to nevedeli, Felicity založila rodičovský portál What The Flicka?, ktorý je mimochodom veľmi záživný a vtipný (na rozdiel od väčšiny rodičovských webov), pričom sa nevyhýba ani ťažkým témam. Nehovorím, že ho čítam pravidelne, ale z času na čas si tam niečo pre seba nájdem. Tričko som kúpila na e-shope CZND, ktorý je spriaznený s týmto webom. Využila som zľavu 30% počas nejakého amerického sviatku, lebo tričko za 35 USD (plus poštovné) by som si normálne nekúpila. (Mimochodom, doručila ho DHL do 10 dní a clo som neplatila, lebo odosielateľ uviedol hodnotu zásielky tak, aby sa vliezla pod hranicu 22 EUR). Tričko je pohodlné, mäkké, strih je mierne širší, oversized a zvykne padať z jedného ramena (čo mne nevadí a lichotí to mojej siluete). Patrí ku kratším, ale nie je to žiaden crop top, ani netreba k nemu nutne nohavice s vysokým pásom. Sivá sa hodí takmer ku všetkému a ja ho kombinujem buď s jeansami, jeansovou sukňou, chino nohavicami, cargo sukňou, riflovými či khaki šortkami... možností je x, k tomu Converse alebo sandále a máme letný voľnočasový look ako maľovaný.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.