štvrtok 8. februára 2018

Starostlivosť o pleť - zima 2018

Zimná pleťová rutina je tu! Tento typ článku patrí medzi moje najobľúbenejšie, pretože ako dobre vieme, starostlivosť o pleť je základ a ja mám to šťastie, že ma baví hľadať (a nachádzať) to, čo mojej pleti sedí.

Rannú časť pleťovej starostlivosti začínam minerálnou spŕškou T.E.N. Cremor od kórejskej značky Cremorlab. Písala som o nej v tomto článku a až na pomerne široký priestorový rozprsk je fajn. Napriek obsahu alkoholu žiadne neblahé účinky na svojej pleti nepozorujem, preto som sa rozhodla ju používať aj naďalej.

Po roku (!) máme zmenu na poste ranného tonika. Po gélovom toniko-sére od Clinique prichádza podobný typ produktu, tiež inšpirovaný rituálmi krásy z Ázie. Sephora hydratačné lotion-sérum s obsahom kyseliny hyalurónovej je hustejšia mliečne zakalená tekutina, ktorá v sebe spája prednosti séra a tonika. Podľa návodu by sa mala aplikovať na pleť vatovým tampónom, ale ja už som si pri spomínanom produkte od Clinique zvykla na vtláčanie do pleti celou plochou dlaní a praktizujem to aj v tomto prípade. Lotion-sérum je jemne parfumované (podobne ako krém z rovnakého radu) a pleť krásne vyhladí a nabudí. Malo by zároveň zvýšiť hydratačné schopnosti po ňom aplikovaného krému (čo sa mi samozrejme ťažko posudzuje).

Tým krémom je Kiehl`s Ultra Facial Cream, ktorý som mala najprv vo vzorke, potom ako miniatúru v adventnom kalendári a nič sa nedá robiť, je fakt dobrý. Na pohľad úplne banálny, stredne hustý biely krém bez parfumácie spĺna všetky moje požiadavky na zimný krém - nielen hydratuje, ale aj vyživuje, plus si rozumie s make-upom a jeho účinky pretrvajú po celý deň, takže nenachádzam na lícach či na čele suché mapy. 


Vo večernej rutine hrá hlavnú úlohu odličovanie a to má aktuálne na starosti odličovací olej Biosource Total Renew.Oil od značky Biotherm. I keď neviem, či je olej to správne označenie. Podľa zloženia (ktoré som nemohla odfotiť, lebo opäť sa činil niekto s protizlodejskou nálepkou) je to skôr odličovací gél s obsahom olejov (ktoré sa ale v zložení krčia až niekde ku koncu). A nakoniec, ani sa ako olej nespráva. Už len tým, že pri kontakte s pleťou začne sám od seba peniť. To je aj dôvod, prečo si s ním neodličujem oči. V popisku to síce uvedené má, ale mne sa akosi prieči dávať si penivé produkty na túto oblasť. Raz som to skúsila, v očiach ma neštípal, no napriek tomu preferujem na to určený odličovač. Ešte snáď dodám, že Biosource Total Renew.Oil obsahuje pridanú parfumáciu, ktorá mi evokuje niečo z detstva, nejaký kozmetický produkt s vôňou "zelené jablko". 

V predchádzajúcom odseku som spomenula odličovač očí; momentálne používam Marionnaud Clean & Rituals. Dosť rýchlo z neho ubúda, lebo na odlíčenie je potrebné slušné množstvo a aj tak mám pocit, že sa väčšina vsiakne do tampónu a že olejová zložka nie je pre moje pokročilé očné okolie dostatočne mastná. Po odličovacej stránke ale nemám čo vytknúť.

Po použití odličovacieho oleja siaham po pleťovom toniku. Nie je to z dôvodu, že by pleť potrebovala dočistiť, olej to zvládne bez zanechania stôp make-upu. U jemného tonika od Avene je dôvod prozaický, už ho mám otvorené takmer 6 mesiacov (odporúčaná doba) a je nutné ho spotrebovať. V dňoch, keď som (bola) prechladnutá, som ocenila, že upokojilo podráždenú pleť v okolí nosa a hovorím si, že ani v ostatnom období nemôže uškodiť.

Striedam ju s Clarifying Lotion 1.0 od Clinique, ktoré jemnou exfoliáciou odstraňuje odumreté bunky. Toto tonikum používam iba asi 2x do týždňa, pretože v zime nechcem pleť vystavovať zbytočným zásahom. Hoci je toto tonikum veľmi jemné, predsa len určitým spôsobom narúša povrch pleti a tomu sa chcem vyhnúť.

Čo sa týka nočného krému, tiež si vyberám z dvoch možností. Po väčšinu času siaham po Ultra Facial Cream-e od Kiehl`s.  Dva až tri razy do týždňa (podľa potreby a stavu pleti) na noc aplikujem Drink Up Intensive masku od Origins. Buď iba v tenkej vrstve tesne pred spaním ako krém alebo v hrubšej vrstve počas večera s tým, že pred spaním len odsajem papierovou vreckovou prebytočné množstvo (aby som sa neprilepila k vankúšu). O tejto maske som písala už pred rokom, preto vás odkazujem na starší článok.

Svoju večernú rutinu zakončujem očným krémom od Clinique z radu Pep-Start, toto je už moje druhé balenie (vo veľkosti cestovnej miniatúry). Podrobnosti o ňom nájdete na tomto mieste. Nie je to krém roka, ale na to, čo potrebujem, stačí.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.