pondelok 22. júna 2015

RECENZIA: Telové mlieko BB Lait od Biotherm

Na úvod sa mi žiada malý disclaimer. Už som písala, že samoopaľovacie krémy nie sú v centre, ba dokonca ani na okraji môjho záujmu a naďalej to platí. Predmet dnešnej recenzie do tejto kategórie ani nepatrí – neobsahuje látku DHA (dihydroxyacetón), ktorá je kľúčovou zložkou samoopaľovacích krémov a robí z nich to, čím sú. A prečo tá náhla túžba po ilúzii opáleného tela, keď celým mojim blogom sa nesie ústredná téma „slnku sa vyhýbam a keď sa nedá inak, použijem krém s ochranným faktorom tri milióny“? Estetika, priatelia. Neprekáža mi bledá tvár, dekolt, ruky. Ale moje nohy po zime nie sú bledé ani biele, sú priesvitné s fialovým nádychom. V minulosti som už skúsila tónovacie telové mlieka (napr. od Garnier) s dočasným „bronzing“ efektom, ktoré ale na mne okamžite zoranžoveli, takže som sa k nim už po týchto pokusoch nevrátila. Ale stále som túžila po produkte, ktorý by moje nohy farebne zjednotil a dodal im nejakú tú iskru. A tu sa objavila novinka od Biotherm.


Asi ste si mysleli, že éra BB krémov už je za nami. Keď som videla GG krém od L`Oréal (čítate dobre, a tu je dôkaz), aj ja som si to myslela. A tu zrazu sa vynorí BB Milk. Názov je podľa mňa zvolený pomerne účelovo a zaváňa mi ťahaním marketingových motúzov. Ale budiž. Od nám známych BB krémov si okrem názvu toto telové mlieko požičalo aj schopnosť skrášliť pokožku, dodať jej farbu, hydratáciu, zjednotiť jej tón. Čo mu chýba? Podľa mňa UV filter. Pritom logiku to má: idem von s holými nohami (ktoré si natriem BB Milk-om, aby som im dodala trochu farby) = potrebujem si ich chrániť pred slnečným žiarením. (Na druhej strane rozumiem tomu, že pridanie látok, ktoré chránia pred UV žiarením, by prinieslo zásah do formulácie produktu a možno by výsledky neboli uspokojivé. Ale to už fabulujem.)


Ak nejaký krém sľubuje jeden odtieň pre všetkých, zvyčajne je to pre mňa signál, že sa mu mám oblúkom vyhnúť, lebo to bude jasná oranžáda. BB Milk je iný. Našťastie som mala možnosť ho pred kúpou otestovať a zistiť, že biele mlieko sa pri rozotieraní nemení na oranžové, ale skôr béžové. Za zmenu farby môžu mikropigmenty v kapsulách, ktoré rozotieraním praskajú a tak uvoľňujú farbu. Neviem, ako u ľudí so snedou pokožkou, ale na moje belostné nohy stačí tenká vrstva, ktorá im dodá tónovanie a jas. (Žilky ani modriny neprekryje, a to nie je ani účelom, ale určite sú po nanesení menej nápadné.) 24-hodinovú hydratáciu potvrdiť neviem, lebo sa minimálne raz počas tohto rozpätia osprchujem (mimochodom, farba sa pri sprchovaní vymýva). Ale predpokladám, že výrobca sa chcel týmto vyhlásením vymedziť proti klasickým samoopaľovákom, ktoré majú tendenciu pokožku vysušovať (môže za to už úvode spomenutá látka DHA).

Pre tých, ktorí by si chceli BB Milk aplikovať na celé telo (ale iba telo, na tvár sa neodporúča) je dôležitá informácia, že by mali po jeho použití počkať, kým sa vsiakne a až potom sa obliecť. Ako som písala, ja ho používam iba na nohy (cca od pol stehien dole - podľa dĺžky sukne), takže na nič čakať nemusím. Niekomu by mohlo prekážať obsahovo menšie balenie, než u bežných telových mliek; mne nie, dokonca si myslím, že bude problém ho spotrebovať do odporúčaných 12 mesiacov po otvorení (keďže si ho dávam len na nohy).

Čo ale asi dosť ľudí schladí, je cena. V parfumérke stojí okolo 27 eur, čo naozaj nie je málo. Ak by som nemala darčekový šek na 10 eur a k tomu narodeninovú zľavu 15%, pravdepodobne by som tento nákup nezrealizovala. Takto ma vyšiel cca polovicu z pultovej ceny, čo je stále dosť za telový produkt, ale predsa len znesiteľnejšie.

Vysoká cena a neprítomnosť UV filtra sú pre mňa jediné mínusy, inak som nadšená. Oceňujem béžové tónovanie (namiesto oranžového), jednoduchosť aplikácie, citrusovú vôňu aj funkčné a estetické balenie. Konečne som našla produkt, ktorý na mojich extra bledých nohách vyzerá prirodzene a môže ma sprevádzať od neskorej jari, keď zhodím pančuchy, až do neskorej jesene, keď sa opäť vráti čas pančúch.   

   

3 komentáre:

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.