pondelok 21. novembra 2016

Starostlivosť o vlasy #9: súboj high-end texturizérov

Je to už takmer tri roky, čo som sa rozlúčila s najlepším texturizérom na vlasy v dejinách - Wool Shake od Redken. Kým som si stihla kúpiť ďalšie balenie, prestali ho vyrábať a nech sa snažím ako sa snažím, adekvátnu náhradu sa mi napriek početným pokusom zatiaľ nepodarilo nájsť. Vzala som si teda na pomoc internetový vyhľadávač a na rôznych diskusných fórach s touto tématikou sa opakovali v zásade dva produkty - Bb Thickening Dryspun Finish od Bumble and bumble (ďalej ako Bab) a Dry Texturizing Spray od Oribe (ďalej ako Oribe). S roznymi peripetiami si oba našli cestu ku mne (za čo vďačím mojim milým sesterniciam) a ja som sa rozhodla, že ich schopnosti zhodnotím v priamom súboji.


Oba používam na suché vlasy - jednak po umytí a vysušení fénom na záverečnú úpravu a aj v dňoch, keď si vlasy neumývam, pretože im dodajú objem, štruktúru a sú tým pádom lepšie učesateľné a držia tvar. V spôsobe použitia sa dotyčné dva produkty od seba nijako nelíšia.

Komfort používania a výsledný efekt:
(Tieto dve kritériá som spojila, pretože podľa mňa spolu veľmi úzko súvisia, ale každé bodujem osobitne.) V mojom svete je ideálny texturizér taký, ktorý nezaťaží a nezmastí vlasy. Čím je "suchší", tým lepšie. V tomto u mňa jednoznačne vedie Bab, ktorý má veľmi jemný rozptyl, na vlasoch ho takmer necítim; cítim akurát zmenu v tom, že sú po použití vzdušnejšie, nadýchanejšie a dobre sa upravujú. Oribe v porovnaní s ním zaostáva, pretože je "mokrejší" a jeho sprej je o niečo silnejší, stačí chvíľa nepozornosti a vo vlasoch ostane viac produktu, ako by mi bolo milé. Ak však aplikáciu zvládnem, vo výsledku sa kvalita účesu nijako zvlášť nelíši. Za výsledný efekt by som teda teoreticky udelila každému po bode, nebyť jednej maličkosti. Oribe na obale udáva, že môže byť alternatívou k suchému šampónu. S tým zásadne nesúhlasím. V žiadnom prípade nepredlžuje interval medzi dvoma umytiami (ktorý je v mojom prípade každý druhý deň), čo by som len a len privítala. Za tento nesplnený sľub mu teda strhávam pol bodu; po prvom kole teda Bab 2 - Oribe 0,5.

Veľkosť a cena:
Bab existuje vo veľkostiach 40 ml a 150 ml, Oribe disponuje veľkosťami 75 ml a 300 ml. Ceny sa v jednotlivých predajniach a krajinách môžu líšiť, ja použijem tie z predajní, odkiaľ dané produkty mám. Bab (nemecký Douglas) - 40 ml stoji 9,99 EUR / 150 ml stojí 29,99 EUR. Oribe (britský SPACE NK) - 75 ml za 19 libier a 300 ml za 39 libier. Pozitívne hodnotím fakt, že oba produkty majú ako cestovnú, tak "domácu" veľkosť. Viac sa oplatí nákup väčších balení, pričom suverénne víťazí veľké Oribe (aj keď teda tá vstupná cena je takmer likvidačná, čo si budeme hovoriť). Takže bod pre Oribe.

Dostupnosť:
Značka Bumble and bumble u nás oficiálne zastúpenie nemá, najbližšie je dostupná buď v rakúskom Douglase alebo v českej Sephore (aj keď konkrétne tento produkt som v e-shope nenašla, možno v kamenných obchodoch je situácia iná). Oribe sa dá kúpiť z oficiálneho českého e-shopu (tu) a dokonca aj v dvoch bratislavských kaderníctvach, preto si bod odnáša aj z tejto kategórie.

Iné:
Vzhľad obalu ani vôňu som nehodnotila, pretože by do konečného hodnotenia nič nepriniesli. Ani obal Bab v modrých tónoch, ani kombinácia čiernej so zlatou u Oribe ma nijako neuchvacujú, pripadajú mi také "normálne" a ničím výnimočné. Rovnako neutrálny postoj mám aj k ich vôňam, obe sú síce jemné a nedusivé, ale nijako nápadité a pomerne tuctové.

Verdikt:
V tomto súboji tesne víťazí Oribe s 2,5 bodmi (oproti dvom pre Bab). Pocitovo mám ale trochu bližšie k texturizéru od Bumble and bumble, pretože v každodennom živote je pre mňa podstatnejším kritériom jednoduchosť a určitý komfort používania, ktorý nachádzam práve u Bb Thickening Dryspun Finish od Bumble and bumble. Čo je ale najdôležitejšie zistenie - oba sú to skvelé produkty, ktoré (a teraz pozor) síce Wool Shake nedostihli, ale z mnou testovaných vlasových produktov tohto typu sa k nemu najviac priblížili. A to ma veľmi teší.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.