pondelok 19. decembra 2016

FLOPS 2016

Predvianočný týždeň nezačnem úplne pozitívne, ale ku koncoročnému folklóru na mojom blogu už rekapitulácia toho najhoršieho jednoducho patrí a ani tohto roku ju nevynechám. Vopred sa ospravedlňujem, ak medzi desiatimi "ocenenými" nájdete nejakého svojho obľúbenca. Nechcem sa týmto článkom nikoho dotknúť, len poukázať na produkty, ktoré mi z nejakého dôvodu totálne nesadli (a niektoré z nich som ani nedopoužívala do konca).


Jemný vyživujúci šampón od Caudalie bol súčasťou cestovného setu. V ňom bolo niekoľko vynikajúcich produktov, jeden priemerný a potom ... tento. Nádejala som sa, že by to mohlo byť niečo podobné ako šampón od Klorane s ovsom, ktorý ja nazývam "bez prívlastkov" a očakávam od neho prosté umytie a následne udržanie vlasov v prezentovateľnom stave aspoň počas 48 hodín. Tento šampón to bohužiaľ nezvládol, vlasy boli divné už po umytí a veľmi rýchlo sa zamastili. Nevyhovovalo mi ani to, že penil iba minimálne.

Odlakovač Dermacol Express je grálom mnohých českých a slovenských blogeriek a kúpila som si ho práve na základe početných pozitívnych ohlasov. Veľká chyba. Lak na nechtoch iba rozpatle, ale neodstráni a jeho zvyšky sú potom všade možne v okolí nechta či na pokožke rúk... hlavne pri červenom laku to vyzerá veľmi efektne. A smrdí viac ako iné odlakovače, cítiť ho aj z vatových tampónov odhodených v uzavretom odpadkovom koši. Ako vidno na fotke, dala som mu mnoho šancí, ale všetky skončili rovnako biedne.

V hydratačnej maske Hydra Sublime Mask od Marionnaud (recenzia tu) som chcela nájsť lacnejšiu verziu nočnej masky od Clinique (recenzia tu). Bola to naivná predstava. Veľmi rýchlo som zistila, že táto maska sa jej nevyrovná ani z rýchlika. Ba čo viac, po použití som mala ešte suchšiu a pocitovo nekomfortnú pleť ako pred, vôbec sa nedostavil ten pocit úľavy na pleti, ktorý pravidelne zažívam po použití hydratačných masiek iných značiek. Viac ako pár pokusov už som s ňou neriskovala.

Na značku Marionnaud nie som nijako vysadená, niektoré produkty majú fajn, ale zmatňujúce papieriky s podtitulom Voyage medzi ne rozhodne nepatria. Nerobia totiž nič. Sú strašne tenké, skoro ako desiatový papier a nevidím v nich nikde ani tú púdrovú zložku, ktorá by mala zmatňovať. Pre mňa teda patria do kategórie zbytočné.

Pokiaľ ide o umývanie rúk, nič sa podľa mňa nevyrovná tekutému marseillskému mydlu. Občas si to musím potvrdiť aj metódou pokus - veľký omyl. Tým bolo krémové tekuté mydlo Hand Creme Soap značky Nivea, ktoré síce krásne voňalo po starom dobrom kréme rovnakej značky, ale to bol asi jediné pozitívum. Ruky totiž vysušovalo priam pekelne, takže mi zároveň stúpla spotreba krému na ruky. Dokonca som badala rozdiel v stave mojich rúk cez pracovný týždeň a cez víkend doma (keď som toto mydlo používala niekoľko krát za deň).


Balzam na pery v tyčinke Reve de Miel od NUXE som si kúpila v nádeji, že bude rovnako super ako jeho kalíškový príbuzný, s bonusom, že bude praktickejší na prenášanie v kabelke a aplikáciu počas dňa. Nanešťastie, spoločný majú asi len názov a vôňu. Táto tyčinka bola sklamaním na celej čiare. Pery neošetrila ani nevyživila, vytvorila na nich len mastný nános, pod ktorým ostali suché. Dopoužívala som ju vrámci večernej rutiny, pretože počas spánku sa aspoň niečo vsiaklo.

Bolože to slávy, keď do FAnn parfumérie pribudla značka Revlon. Ja som najprv vyčkávala, na ohlasy a recenzie na jednotlivé produkty, ale čím som si bola istá, že si to kúpim, bol hydratačný lesk ColorStay Moisture Stain. O to viac som následne bola z neho sklamaná, lebo mi nevyhovuje z viacerých dôvodov: alkoholová aróma (plus alkohol v zložení), neergonomický aplikátor a samotná farbiaca hmota, ktorá neprilieha k perám, len akosi na nich sedí a "odstáva". Keď už som prišla na to, ako si ho (komplikovane) naniesť, sklamala ma minimálna výdrž a hlavne nerovnomerné strácanie z pier. No a bodku za touto parádou dal pocit vysušených pier po použití.

Vysušené pery sú problémom aj ďalšieho dnešného laureáta - rúžu Lasting Finish od Rimmel v odtieni 107. Je tuhý, mám problém si ho rovnomerne naniesť, pretože od pier odskakuje a je veľmi ľahké netrafiť sa do ich obrysov, Rúž mi vždy cca do hodiny úplne tragicky vysušil pery a farba sa začala zhlukovať v ich ryhách.
  
Shiseido Perfect Cleansing Oil je dôkazom, že čo je drahé, nemusí byť nutne top. Tento odličovací olej bol (prerátané na mililiter) pravdepodobne najdrahší z tých, ktoré som vyskúšala. Konzistenčne, vôňou aj odličovacími účinkami mi sadol, ale mal pre mňa jedno veľké mínus, ktoré všetko zatienilo - môj "obľúbený" alcohol denat. v zložení, ktorý spôsobil, že ma tento olej príšerne štípal v očiach. To pri takejto značke a v tejto cenovej relácii neodpúšťam.

Zmatňujúce papieriky Zéro Défaut od Yves Rocher som si kúpila, keď tie od Marionnaud sklamali. A sklamali aj tieto, aj keď nie rovnakým spôsobom. Sú totiž tak "silné", že z nosa či čela odsali nielen mastnotu, ale aj make-up. A potom neviem, čo je horšie, či lesknúca sa pokožka alebo diery v make-upe.

To bol teda prehľad toho najhoršieho, s čím som sa po kozmetickej stránke tento rok stretla. A aby sme to vyvážili, vo štvrtok si dáme obľúbencov za júl - december 2016. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.