štvrtok 15. decembra 2016

Nákup u Bobbi Brown & názor na Moisture Rich Foundation

V dnešnom (dlhšom) článku sa vrátim k svojej nákupnej návšteve v butiku značky Bobbi Brown a zároveň budem zdieľať svoje pocity a dojmy zo zakúpeného make-upu Moisture Rich Foundation SPF 15. O tom, prečo to nebude plnohodnotná recenzia, sa dozviete ďalej v článku.


Butik Bobbi Brown v bratislavskom Auparku som navštívila v októbri vrámci nákupného víkendu s časopisom Eva. Butik samotný žiadnu zľavovú akciu nemal. Ja som si pôvodne išla obzrieť paletky z limitky City Collection, ale potom sme sa dali do reči s konzultantkou-vizážistkou Veronikou  a z paletiek sme plynulo prešli na výber make-upu. To je pre mňa vždy nočná mora a dúfala som, že by mi s tým mohla pomôcť. Posadila som sa na vysokú stoličku pri jednej z make-up stations a ona začala nosiť make-upy. Samozrejme sme sa bavili o tom, čo od make-upu očakávam a čo naopak nie, čo by bolo vhodné k môjmu typu pleti a tak. Než sme začali, aplikovala na očné okolie korektor a concealer, čo sú u Bobbi Brown dva rôzne produkty a je to taký základ základov, bez toho sa nepokračuje. Musím povedať, že na mňa urobili skvelý dojem, zakryli moje modré žilky pod okom asi najlepšie v živote a omladla som asi o 15 rokov. Čo sa týka samotného výberu make-upu, najprv sme skúsili BB krém, ale aj ten nasvetlejší odtieň bol pre mňa tmavý. Potom Skin Foundation Stick, čo je make-up v tyčinke (pripomenul mi podobný produkt od L`Oréalu, ktorý bol mojim prvým ozajstným make-upom a už sa bohužaľ nevyrába); ten farebne zodpovedal (aspoň pod umelým svetlom), ale na pleti vyslovene odstával, akoby nechcel s ňou splynúť a vytvoril nepekný nános. Ďalším kandidátom bol tónovaný hydratačný balzam, ktorý mal až príliš ľahké krytie a nebol tým, čo som hľadala. To najlepšie prišlo na záver - Moisture Rich Foundation SPF 15. Lebo v tom období som dosť trpela na suché mapy na tvári (medzitým sa to mierne zlepšilo) a extra hydratačný make-up bol v mojich predstavách ďalším prostriedkom, ako tento neduh zmierniť (základom však ostáva zodpovedajúca pleťová starostlivosť, o tom ani nediskutujem, a zároveň citujem zakladateľa inej kozmetickej značky - "Krásny make-up začína krásnou pleťou". To aby sme nezabudli).


Medzi každou aplikáciou make-upu ma Veronika vždy kompletne odlíčila (teda okrem očí, na nich som mala svoju mascaru). Tak som mala možnosť sa zoznámiť s pleťovkou tejto značky, o ktorej sa podľa môjho názoru dosť málo vie. Odličovací olej, očný krém, pleťový reparačný krém, sérum, to všetko bolo na pleti príjemné, len veľmi decentne parfumované. Zaujala ma Extra Treatment Lotion - mierne gélovitá pleťová voda na povzbudenie hydratácie, ktorá sa aplikuje pod krém a pleťový balzam Extra Soothing Balm, ktorý cieli na veľmi suché miesta na tvári.

Celý čas strávený v butiku bol veľmi príjemný, kecali sme o filozofii značky a o zakladateľke, ľutovala som jedine, že vysoká stolička nebola vôbec pohodlná, sedieť v nejakom mäkšom kresle, tak asi pri tom odličovaní a líčení aj zaspím. Kým som sa definitívne rozhodla, šla som von na denné svetlo skontrolovať, či mi odtieňovo vybraný make-up sedí. Robím to tak vždy a keď niekedy uvidíte pred nákupným centrom ženu, ako sa obzerá v zrkadielku štýlom tvár-uši-krk, tak to som ja, matchujem make-up. Moisture Rich Foundation v odtieni 1 Warm Ivory (najsvetlejší v ponuke a so žltým podtónom) sa mi zdal, že zodpovedá a tak som si ho aj kúpila. Veronika mi na záver skompletovala líčenie, pridala aj púder a lícenku a všetky použité produkty spísala na face chart (= budúci nákupný zoznam), ktorý som si spolu s brožúrkou o značke a mojim nákupom odniesla domov. Celá táto moja nákupná skúsenosť vo mne zanechala hlboký a hlavne pozitívny dojem - takto si predstavujem, že by mal vyzerať zákaznícky servis (a to aj napriek tomu, čo budem písať ďalej).


Make-up som nezačala používať hneď a asi to bola chyba. Keď som ho asi pred dvoma týždňami vytiahla z mojej rezervy na svetlo sveta, že ho teda konečne otvorím, zdal sa mi nejaký tmavší. A bohužiaľ, čo mi sedelo (a som presvedčená, že áno, videla som to na vlastné oči) v októbri, to už je v tejto chvíli už tmavé. Kontrast s rukami a hlavne s krkom a dekoltom je príliš veľký na to, aby som tento make-up mohla len tak nosiť. Aj keby si dám rolák alebo šál na krk (skúsila som), nie je to cesta, pretože mám krátke vlasy a to znamená odhalené (svetlé) uši aj miesta za nimi; nie ako u dlhovlások, že pod rozpustené vlasy sa kadečo schová. Na fotke vyššie na ruke je to trochu extrém, až taký tmavý zase nie je, rozotretím a zapracovaním do pleti sa rozdiel čiastočne "stratí" (najlepšie pomocou Beauty Blendera, vtedy je to ešte menej výrazné ako pri použití štetca). Ale od môjho ideálneho odtieňa to má ďaleko.

Z tých pár použití (na doma alebo na nejaké tie pochôdzky, kde som si mohla nechať na sebe šál, ideálne aj čiapku) som si odniesla tieto dojmy:

- Šialene nepraktické balenie - sklenené (pomerne ťažké) a bez pumpičky. To som nejako tušila už v butiku, keď mi Veronika povedala, že pumpičku to nemá a žiadna sa ani nedá dokúpiť. V dennej prevádzke je to celkom "o držku" a natrénovať dávkovanie chce čas a trpezlivosť.
- Pomerne silná vôňa evokuje masť z lekárne, nejakú echt bylinkovú (v zložení sa nachádza levaduľa ale tú tam paradoxne necítiť); samostatne by mi to ani tak neprekážalo, ale momentálne používam krém od Clarins a podkladovú bázu od Too Faced, z ktorých každý má svoju vlastnú parfumáciu, takže pri použití všetkých troch za sebou som bola mierne intoxikovaná.
- SPF 15 považujem za (pre mňa) úplne zbytočné, v kancelárii to nemá význam a ak by som sa chystala von, je to málo a aj tak by som ho musela doplniť niečím silnejším.
- Pomerne tekutá konzistencia v súvislosti s absenciou pumpičky síce komplikuje dávkovanie, ale na pleti sa rozotrie pekne, nikde sa nezhlukuje a robí prirodzený efekt bez nánosu.
- Hydratačne nie je tento make-up taký "rich", ako by sa dalo podľa názvu očakávať. Určite nenahradí adekvátnu starostlivosť o pleť, na druhej strane suché miesta na pleti nezvýrazňuje.
- Vydrž úplne posúdiť nemôžem, lebo ako som napísala vyššie, make-up som používala len v krátkych časových úsekoch, niekdy nie celý deň. Počas tých pár hodín však držal, a to aj bez zapúdrovania.

Toľko moje prvé pozorovania. Zatiaľ som sa vrátila k môjmu make-upu Healthy Mix od Bourjois a aspoň sa snažím na zahraničných beauty fórach hľadať odpovede na otázky - či predsa len existuje pumpička, ktorá by tomuto flakónu sadla a ako zosvetliť make-up (napríklad The Body Shop ponúka zosvetľovacie kvapky, nechala som si ich kúpiť a určite podám hlásenie). Lebo inak si myslím, že by mi Moisture Rich Foundation mohol vyhovovať. Na stránke Bobbi Brown som našla v ponuke ešte dva svetlejšie odtiene od tohto "môjho"... prečo ich neponúka bratislavský butik, to pre mňa ostáva záhadou.


3 komentáre:

  1. Ahoj, aj mne sa veľmi páči butik Bobbi Brown v Auparku, ich predavačky majú skvelý prístup a naozaj poznajú produkty, ktoré predávajú :).Tiež stále bojujem s tým, že na Slovensku nie sú tie najsvetlejšie odtiene makeupov, aj keď ich vyrábajú. Katka zo Zrkadielka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja zosvetlujem tymi kvapkami od The Body Shop, je to ucinne, ale treba sa s tym trochu babrat. A tesim sa z tvojho komentara, strasne rada citam Zrkadielko :)

      Odstrániť
    2. No veď to, ja nemám rada produkty, ktoré musím upravovať, hlavne, keď za ne dám veľa peňazí :(. Mne sa veľmi páči tvoj blog ;)

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.